![]() |
![]() |
![]() | |
Hírek | Szabályzat | Tanácstár és linkek | Fórum | Üzenetek | Voks | Regisztrálj! | ||
![]() |
![]() | ![]() | |
![]() |
![]() |
![]() | |
![]() |
![]() |
![]() | |||||||
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() | |
Jelenleg bejelentkezve: 0 felhasználó Regisztrált: 708 felhasználó 383 karakter Legutóbb: JeffreyAlugh |
||
![]() |
Pár szó a raidelésről
Ebben a guildben sok olyan ember van aki még sosem volt raidben vagy legalábbis
nem sokszor. Pl én is ilyen vagyok :) Mindenesetre raidben máshogy kell játszani,
mint soloban, sőt az 5 fős kis instanceoktól is eltér gyakran a játékmenet.
Megpróbálom pár címszóban összefoglalni a tudnivalókat.
| TeamSpeak | raid részvételkor a TeamSpeak hallgatása kötelező. Az
utasítások ezen át a hangkommunikációs eszközön mennek ki.
| kövesd a vezért | A raidnek mindig van egy vezetője, általában az
a játékos akinek a karaktere technikailag is a raid leader (L) jelzőt viseli
a raid ablakban. Mindig hallgass a raid leader (rövidítve RL) utasításaira és tartsd be
azokat legjobb tudásod szerint. Ha hülyeséget mond, lehetőleg whisperben
próbáld jelezni neki.
| shut up | jó dolog TSen vagy raidchaten poénkodni, mert a
társaság meg a kacarászás a játék része, de hihetetlen módon
rontja a csapat teljesítményét mind odafigyelés, mind haladási sebesség tekintetében.
Amikor sok ember csak 3-4 órát ér rá raidelni és azt sem minden nap, ez nagy
luxus. Különösen bossok alatt nem kell a felesleges duma. Amíg a fegyelem nem
marad fenn önmagától, rendszeresen moderált lesz a TS csatorna ami azt
jelenti hogy csak egy pár kiválasztott kulcsember beszélhet.
| CTRA | = CT Raid Assist. Ez egy plugin neve, ami raideléshez nálunk
KÖTELEZŐ. Mutatja kik a tankok, ki a main assist (ez általában szintén tankként
van felvéve és ha van akkor mindig hunter). A CTRA hangos jelzéseket küld
amikor valami fontos történik veled vagy a raiddel - pl Mandokir figyel,
vagy Jeklik healelni próbálja magát. Letöltés itt!
| javíttass | Indulás előtt mindig javíttasd a cuccaidat 100%-ra. Vagy
lesz repairbot vagy nem, de biztos nem fogunk letenni botot vagy kimenni javíttatni
amikor 1 embernek van piros cucca, a többinek meg alig sérült...
| komponensek | töltsd fel raid előtt a partybuffjaidhoz szükséges
komponenseidet. Buffonként 20 komponens ajánlott 20 fős raidben. Persze ha
pl egyedüli druida vagy, ez a szám lehet 40 is. Mindig legyen egy 20as stack
heavy runecloth bandage nálad és azonnal használd is ha megsérülsz bossok alatt
a healerek tehermentesítésére. Mageknek mindig legyen legalább 1 managem
megidézve, shammyknak 2-5 ankh a reinkarnációhoz.
| a vízcsap sem megy oda megitatni | Ne kérj vizet. Nyiss trade ablakot egy
mágusra amikor NINCS CSATA. Ne kérd, hogy a mage vigye oda a vizet. Talán
érthető, miért. Tapasztalataim szerint 300-400 vizet érdemes idézni, ha
egyedüli mage vagy akkor 500at. Ha 200 alá esik a készlet és van idő, töltsd
200-ra.
| érdeklődj | az egyik legfontosabb: légy érdeklődő! Elsősorban az
osztályod képességeit, trükkjeit illetőleg. Másodsorban az épp látogatott
instance bossainak taktikáit, képességeit illetően! Bárhol bármikor ahol
neted van, el lehet menni a wowwiki.com-ra és nézelődni bármilyen témában.
A hivatalos wow site fórumait is érdemes nézegetned, van minden kasztnak
fóruma, látogasd meg néha. Szánj ezekre heti pár órát, sokkal jobb lesz mindenkinek!
| Trash/trashmob |: A bossok közti területeket megtöltő, általában kis
kihívást jelentő ellenfeleket nevezzük trashmoboknak. A trash csoportokat
mindig megjelölgetjük csata előtt: melyik lesz sheepelve és ki által, melyiket
ki tankolja. A csatát MINDIG a maintank (tanklistán első ember - Lapaj vagy
Berikkusu) kezdi, VAGY egy hunter, ha bonyolult húzásra van szükség. AOE-zendő
trashmoboknál (mint pl Mar'li előtt a pókoknál) időnként a magek húznak sheepeléssel.
Mindenki más vár a csata kezdetére, nem kezd csatát. Az átlagos trashmobot
ZG-ben kb 3mp tankolás után lehet nyugodtan sebezni, a tanknak meg kéne
tartania ennyi után már. Trash pull előtt ne tegyetek bubit a tankokra, csúnyán
gátolja a kezdeti rage szerzést, ezáltal a tankolást.
| Main Assist |: így nevezik azt az embert aki kijelöli a raid következő
célpontját. Ez mindig egy hunter, ha van hunter a raidben. A main assist-ra
kell mindenkinek assistálnia (F betű alapban), azt kell ölni amit ő céloz be.
Ez a célpont hunter's markkal is meg szokott lenni jelölve - ez az a szép nagy
piros nyíl ami a mob feje felett ugrál. Trashmobokon mindig kövesd a
main assist nyilacskáját és nem lesz gond.
| jelölések | a kommunikáció és feladatmegosztás megkönnyítésére
szolgálnak a mobok feje fölé tehető színes jelek. Ezeknek nincs fix jelentésük,
bár próbálok konzisztens lenni és minden raiden ugyanazokat a jeleket használni.
Pl Chardonnay által sheepelendő mob = sárga kör. Ranagolé a lila rombusz,
Coffoska a sárga csillag. A többi általában a tankok közti célpontmegosztást
szolgálja, ezt ők megbeszélik maguk közt. Raid elején a raidleader elmondja mindig, hogy
melyik jel mit fog jelenteni. Ha a szokásostól eltérő jelölést kell alkamazni
akkor szintén szól.
| ne törd meg! | Evidens, hogy a sheepelésre kijelölt mobot NEM bántod,
amíg bármi más él. Ha kiszabadult, az érte felelős mage majd visszateszi - ha még
él :D Sheepelt/altatott mobok közelében NE használj többcélpontra ható képességeket.
Tilos a cleave, whirlwind, thunder clap, multishot, tűztotem, stb. Sheepelt/altatott mobot
alapesetben csak valamelyik tanknak van joga "kibontani", amikor már minden más
halott.
| nézz a lábad elé! | Ne bambulj el, könnyen belefuthatsz egy
csoportba ami még wipe-ot is okozhat. Ha a csapat a falhoz lapulva megy, akkor
annak oka van, lapulj oda te is. Ha véletlen belefutottál egy csoportba (akár
belefeareltek csatából) de a
többiek messze vannak, ilyenkor sincs feltétlen baj, csak 2 dologra kell
figyelni: 1) ne fuss vissza, halj meg ott. 2) az ilyen elkülönülten
meghaló játékost ne buffolja/healelje senki, mert akkor az elkülönülés
megszűnik és bejön a csoport. Instában NEM LEHET elfutni mobok elől, csak
ha kifutsz az instából! Ha nem tudsz kifutni és reménytelen a helyzet,
halj meg mihamarabb. Paradox módon egyes bossok elől viszont el lehet futni,
csak ki kell menni a szobájukból. Ilyen pl Mar'li vagy Thekal. Mandokir viszont
a bejáratig is kimegy...
| helyezkedj! | Szinte minden bossharc alatt megvan mindenkinek a pontos
helye ahol állnia kell. Ezt a pozíciót TARTSD. Ha valami miatt mindenképp el
kell hagynod (pl fear-t kapsz és fucc) akkor a lehető leghamarabb vedd fel újra.
A pozíció be nem tartása igen könnyen okozhat wipeot.
| buffolj! | Mindenki akinek van buffolási képessége tegye ki az
összes csoportot CTRA-val, hogy lássa ki milyen buffot igényel. A frissen
felélesztett embereken (pl trash fight során meghal 1-2 ember) pótold a buffokat
kérés nélkül. Tankoló warriorokra kerüljön thorns, segít.
| soulshard | Ha warlock vagy, van egy olyan rossz hírem, hogy neked
kicsit előbb kezdődik a raid. Farmolj össze minél több soulshardot, mert legalább
3-5 embert mindig idézni kell rögtön az induláskor, majd később szórványosan
a helyettesítés/egyéb miatt érkezőket ismét. Ráadásul még elsők közt is illik
érkezned a helyszínre, hogy idézhesd a többieket. Healthstone-hoz is kell a kő,
egy warlock akinek eleve nincs shardja, meglehetősen rosszul látja el a
feladatát. Nekem se jó ám raid előtt 15 percig folyton vizet idézgetni, meg
a healereknek se móka 10esével használni a major mana potit. Ha nem tetszik,
hogy shardot kell gyűjtened, játssz mással :P
| készenlét | legyél mindig készen arra, hogy váratlanul plusz
mobok csatlakoznak a csatához trash ölés alatt. Ez jellemzően egy patrol
szokott lenni. Ilyenkor ha lehetséges, crowd controlt vess be (sheep, hibernate,
shackle, roots), ha tank vagy akkor egy nem controllált mobra ugorj rá gyorsan.
Ne kelljen a raid leadernek bohóckodnia azzal, hogy elmagyarázza ki mire menjen,
legyél készen és figyelj mi történik: ne ugyanazt tankold mint egy másik warrior,
ne üsd ki a birkát, stb :) A váratlan helyzetek helyes, gyors és automatikus
kezelése mindennél jobban minősíti a csapat felkészültségét.
| tankolás | warriorral nagyon könnyű tankolni, de úgy látom, hogy
egyesek nem vágják... Először is (ezzel nem szokott gond lenni de azért elmondom)
a tankoláshoz mindig legyen nálad tanking gear - staminás/defenses gear, pajzs,
lehetőleg gyors 1kezes fegyver. Mindig defensive stancet használj. A tankolás
(amennyiben nincs extra tudnivaló a csatával kapcsolatban) kábé így
megy: ha van tactical masteryd és lehetséges chargeolni akkor tedd magad
battle stanceba, charge, defstance és azonnal húzz rá a célpontra egy sundert.
Ha több célpontot kell tankolnod akkor a sunder előtt demo vagy battle shout
jöhet, ezután hasznos egy bloodrage a gyors aggroépítéshez. A shout minimális aggrot épít minden mobra a közeledben,
hogy ne fussanak azonnyomban a healerekre, azonban a lehető legrövidebb időn
belül aggrot kell építened rajtuk is. Ha több célpontot fogsz és abból egyet
sebez a raid, a tankolás 50-70%-a arra a mobra menjen, az időnként felpattanó
revenge esetén tabolj valamelyik szomszéd mobra és húzd rá a revenget. Amit nem
üt épp a raid, azon csak annyi aggrot kell tartanod, hogy a healerekre ne menjen
rá a mob. Ha egy célpontot tankolsz, a képességek
optimális használati rendje a következő: ha a revenge elérhető, mindig azonnal
használd. Ennél csak a shield bashnek van magasabb prioritása ha ezzel egy
kritikus spellt (jellemzően heal) meg tudsz szakítani. Ha nem használható a revenge (cooldown vagy nem
aktív) akkor sundert nyomass. Ha van már 5 sunder a mobon és legalább 40 raged van,
AKKOR nyomj heroic strike-okat amíg kb 15 rageig le nem mész. Ott megint sunder
lesz a fő aggroépítőd. Ha rage hiány van, a shield bash akkor is jó aggro építő
ha nem szakítasz meg vele kasztolást, illetve a mob nem is kaszter! A sunder
armor akkor is ugyanolyan aggrot generál, ha már van 5 sunder a mobon! A tauntot
lehetőleg arra tartogasd, ha a mob valóban ráfordul valaki másra. Boss tankolásakor
lesz bőven raged, lehet heroic strikeolni ha a sunderek fent vannak és nincs
revenge. A revenge nem csak arra a mobra mehet akit dodge/parry/blockoltál,
nyugodtan a szomszédján is bosszút állhatsz.
Gyerekek, a revenge a legjobb tankoló skill, mindig elszomorodok
mikor a damagemeteren megnézek egy tankot és azt látom hogy egy 2 órás runon
valami 10 revenget használt. A kis szaros tank altom ennyi idő alatt 250et szokott.
Ha egy mob eldob: berzerker stance, intercept, def stance. (ha ez lehetséges
és van tactical masteryd) Ha full protos vagy, a shield slamet használd minél
gyakrabban, lehetőleg csak sunderek után és ha van 40+ raged. Bossfightban a
shield blockot is érdemes spammelni, ugyanis block alatt 0% eséllyel kapsz
crushing blowt ami sok sebződést megspórol. Mivel nincs raidben tankolásról
tapasztalatom, tovább nem akarok okoskodni. De amit leírtam az részben saját
tapasztalat, részben komoly tankig guide-ok gyors kivonata, részben józan ész.
| tanking spot |: így hívják azt a helyet ahol egy adott mobot tankolni kell.
Mindig jó oka van annak, ha kötött helyen kell tartani valamit. Csak két példa:
fearelő vagy a raidet hátradobó mobot olyan helyre kell vinni, ahol a szétszóródó
karakterek nem húznak be más mobokat, ezzel wipeot okozva. A másik ok ami miatt
arrébb kellhet vinni mobokat az a patrol útvonalak elkerülése. Amíg a mobok nem
értek a tanking spotra, lehetőleg ne akadályozza senki a mozgásukat (frostnova,
stun, crowd control). A tanking spot általában
elég evidensen adódik ha ismered a mob képességeit, de a raid leader általában
hangsúlyozni fogja, hogy mire kell ügyelni ezzel kapcsolatban.
| segítsd a tankot |: trashmobok esetén 20 fős raidekben általában nem kell
nagyon várni a tankra, egy jó tank megtartja azt is amit vele egyidőben kezdesz ütni.
Az olyan célpontoknál amik kichargeolnak vagy ledobálják a tankot, célszerű
elég sokat várni a sebzéssel, akár 5-10 másodpercet is. 40 fősben 1-3 sundert
kell megvárni trashmobokon jó tank esetén. Ha a tank 2-3 mobot is fog egyszerre,
sokkal nehezebb dolga van, ilyenkor igenis VÁRJ 1-2 sundert (3-5secet) mielőtt
támadni kezded az elsődlegesen tankolt célpontot. (A main assistot kell követni
itt is! A tank is a main assistot követi.)
Bossfightban jó tank 3-5 sunder után már megtartja
a dögöt - az aggrocsökkentő képességek természetesen itt is változtatnak a
helyzeten. Ha threatmetert használok, bossfightban akkor kezdek ütni amikor
a tank 2000 threatet épített fel. Ez 3 sunder alatt meg szokott lenni és nem
aggro-érzékeny csatáknál megfelelőnek tűnik.
A különösen makrancos Onyxiánál simán kellhet 30 másodpercnél többet
is várni a tank aggroépítésére. A sebzéssel kapcsolatban boss öléskor mindig kövesd a raid leader
(vagy a maintank) utasítását. A "DPS stop" utasítás azt jelenti, hogy a sebzést
mindenki azonnal függessze fel. Általában az is elhangzik, hogy mikor lehet
folytatni. Egyéb utasítás híján a DPS stop kb 5 másodperc szokott lenni, de
mindenképp legalább 2-3 másodperc azután hogy a tank visszavette magára a bosst.
Kapcsold be a "show target's target" opciót!!!!! Ez iszonyatosan
fontos! Ebből látod, hogy a boss kit targetel: ha a tankot, akkor jó. Ha nem,
akkor nemjó és ne sebezd :D Sok boss időnként 1-2 másodpercre targetet vált
arra akire valami véletlenszerű támadást intéz, ez nem azonos azzal, hogy
a tankot elhagyta volna. Ebbe még az is belefér, hogy kicharge-ol egy emberre
és fizikailag is elhagyja a tankot. Vissza szokott menni, ilyenkor azért
a DPS stop nagyon ajánlatos. Ilyen boss pl Beast UBRSben, de Jeklik és Mandokir
ZGben is kirohangál. Ezt majd megtanulod, mikor jött le a tankról a boss
és mikor "csak kinézett egy kicsit" :) A hangsúly itt a target's target figyelésén
és a raidleader utasításának követésén van.
Rugók: amint tudtok, használjatok mindig feintet. Hunterek némi aggroépítés
kivárása után kezdjék a sebzést, aztán amikor csak a cooldown engedi feign
death.
| szerepkörök | van pár olyan kaszt a játékban aminek a szerepe,
játékstílusa kényszerűen megváltozik amint raidelni kezd. Ilyen pl a sámán,
ami egy kiváló pvp osztály, szuper soloban is, jól sebez, jó túlélő, stb.
Raidben viszont trashmoboktól eltekintve máshol nem kívánatos hogy sebezzen:
inkább gyógyítson. De ha már gyógyít akkor legyen resto talentezésű, hogy
a többi healert mana tide totemmel elláthassa. Shadow priestre sincs szükség,
ellenben holyra/discre igencsak. Az összes threat csökkentő talent ami
soloban nem volt fontos, itt most az lesz. Warrioroknak is több hasznát
vesszük, ha tankolnak, protra talentelnek ÉS szereznek defenset, staminát
adó cuccot de jó sokat... Sámánok figyeljenek rá, hogy mindig a helyzetnek
és a csoportnak megfelelő totemeket dobáljanak. Több resto shammy esetén
gyakori a "mana tide rotation" azaz mindig azt a shammyt teszik a healer
groupba akinek épp nincs cooldownon a mana tide totem. Ha nem is szólnak,
figyelj rá, hogy áttettek-e éppen másik csoportba. A CTRA opciói között
van egy olyan ami felhívja a figyelmedet ha más csoportba helyeznek.
Shammyknak ez igazán hasznos szerintem. Warlockok is figyeljenek rá, hogy
az impjük mindig kint legyen blood pacttal (ha nincs valami miatt más
petre szükség) és a bloodpact sugarában benne legyen a main tank.
| pve spec | érzékeny téma, de raidekben a szerepköröknek megfelelő
specet illene használni, tehát a shammyknak restonak kéne lenniük, általában
a druidoknak is... Gyorsan vázolom melyik osztálynak milyen pve buildjei
vannak, milyen fontos kötelező elemekkel. Nálunk nem kötelezhető senki
áttalentolásra, de ha valaki úgy gondolja, a közjó érdekében pve buildet
vesz fel végre :) akkor az alábbi kritériumokat teljesítő buildet válasszon.
(amiről keveset írok az 2 dolgot jelent: túl sokat nem tudok a kasztról,
illetve a kaszt pve spec szempontjából nem annyira problémás.)
mage: legalább 10 arcane a clearcasting miatt. A fő sebzési ágról (ami
csak fire vagy frost lehet) a threat
csökkentő talentet is kötelező felvenni (burning soul/frost channeling), valamint
kimaxolandó bossokhoz az elemental precision frost ágon. Az ezeket nem
teljesítő buildek nem igazán komoly pve buildek.
A fő sebzési ágon a crit sebzést és a hatótávot növelő is fixen kell.
priest: holy vagy disc hangsúly, meditation talent kötelező. Erősen
ajánlatos a gyógyítás threatjét csökkentő talent (silent resolve) is.
druid: bár szükség van nagyobb raidekben feral druidra is, kisebbekben
általában nincs. A druidok is készülhetnek a shammykhoz hasonlóan szomorú
healerbe fordulásra 60-tól. Resto druidnak kvázi kötelező a reflection és
subtlety. Gyakorlatilag ugyanaz mint a papnál. PvE feral buildből ne maradjon
ki a feral instinct.
shaman: healing grace, mana tide totem és szvsz totemic mastery.
warlock: Alapvetően a destruction ág lesz a barátod, de nem árt
ha van improved healthstone talent - több warlock esetén egyeztessetek
kinek lesz rajta 2, 1 illetve 0 pont - ezek ugyanis mind külön tárgynak
számítanak és így a legerősebb HSből 3 is lehet a tanknál :)
rogue: főként combat ág ajánlatos. Precision bossokhoz.
hunter: bár vannak róla viták, az állatkás talentágat el lehet
felejteni komoly raideléskor... Marksmanship a lelke.
warrior: ha ütőgépet akarsz (és mégsem rugót indítottál valamiért)
akkor a fury ág lesz a jó dual wielddel és sok to-hit cuccal. Ha nincs elég
to-hit gear akkor az arms kétkezessel jobb megoldás lehet. Az igazi
warrior azonban a konzervdoboz típus aki tankol. A 11/5/35 kiosztás
általánosan elfogatottan kiváló tank spec - az 5 pontos tactical mastery
kvázi kötelező armsból, a prot ágról a defiance az abszolút
minimumkövetelménye annak, hogy valaki tankként komolyan vehető legyen.
40 fősökben célszerű ha van olyan warrior aki booming voice specet
vett fel. A tankolásban az a vicces, hogy igazából bármilyen speccel
egész jól lehet akár maintank szerepet is betölteni (15 defense azért
a minimum), ha a gear megfelelően sok sebzést elnyel. Mindenesetre egy
korrekt shield slames buildért minden damagedealer hálát fog rebegni
minden bossfight alatt :)
| wipe | (ez az amikor mindenki meghal és nemörül) normális dolog wipeolni. Időnként még jól ismert bossokon is
sikerülhet balul valami. Új bossoknál meg teljesen természetes hogy akár 10-15
sikertelen próba is eltelik mire először sikerül leverni. Innentől fogva viszont
a sikerességi mutató erősen javulni fog :) Wipe esetén célszerű megvizsgálni,
mi történt, mi ment rosszul. Ezt általában a raid leader megteszi és 1-2
mondatban közli. Ez nem azt jelenti, hogy keresünk egy felelőst
(még ha van is egyszemélyi felelős) és leordítjuk a haját. Egyszerűen kimondjuk
a tanulságot, remélve hogy legközelebb nem lesz ilyen és folytatjuk a játékot.
Nincs értelme stresszelni egymást, hacsak nem szándékosság vagy feltűnő
hanyagság áll egy wipe mögött. Ha a raid leader wipe-ot jelent ki, a healerek
fejezzék be a gyógyítást, nincs értelme odázni ami elkerülhetetlen.
| wipe prevention/recovery | wipe prevention = wipe megelőzés.
wipe recovery = a szellemvilágból való visszafutás elkerülése. Wipe prevention
a druidok csata közbeni feltámasztása ami általában a main tankra szokott
kerülni. Wipe recovery a soulstone vagy a reincarnation, amennyiben a teljes
wipe után használják. Ha még csata alatt, akkor prevention jellegű. Általában
a soulstone-t recoveryként használjuk, ekkor nem több és nem kevesebb mint EGY
papra kell kerüljön soulstone. A druidák feltámasztása 30 perces cooldownjú
és csatában használatos. A sámánok meg fel tudnak állni maguktól is az ankh
segítségével ha nagyon kell (pl senkin nincs SS). Lehetséges taktika a kulcsemberek
soulstoneozása, pl maintank(ok), mainhealerek - ekkor harc közben fel kell
azonnal támadniuk ha meghalnának, mert ennek a taktikának pont ez a lényege,
hogy kvázi 2 élettel játsszanak egyes karakterek. Ritkán használatos.
Wipe után a soulstone-olt pap álljon fel amikor a boss visszatért a
helyére. Lehetőleg nem a boss orra előtt kell meghalni :) Ha nincs senkin
SS, akkor valamelyik shammy reinkarnálódjon. Elkerülendő a pazarlást, ezt
egyeztessétek egymás közt minden esetben, vagy a leadert kérjétek meg, hogy
mondja meg melyik shammy ankholjon.
| summon | a legtöbb raid bossal való harc alatt nem lehet bejönni
az instába, vagy a bossfight termébe. Ha mégis be lehet jönni akkor általában
a boss summonolja maga elé a friss belépőt és megöli. Szóval jobb ha bossfight
alatt nem akarsz a raidhez csatlakozni. A summon képesség akkor is aktiválódhat
ha az instában szétfut a csapat bossfight alatt. Pl Mandokir szép sorban mindenkit
magáhozidéz, ha nincs a közelében senki.
| loot | sajnos 20 vagy több fős raidekben teljesen normális, ha nem
viszel esetleg több raiden keresztül semmit, sőt mindenféle költségeken pénzt
vesztesz. Ezt elég jól lehet 5 fős insták farmolgatásával ellensúlyozni, a
BoE kék setitemek elég jó pénzt adnak egy kis szerencsével.
Röviden ennyit szerettem volna mondani a raidelésről. Remélem sokaknak segített,
ötleteket kritikákat várok - csak legyünk konstruktívak pls :)
![]() |
![]() | |
A World of Warcraft a Blizzard Entertainment bejegyzett védjegye. |
© Chardonnay 2004-2006||
![]() |