slave2wage | Rerolled :: Zka blogok


Szólj be itt:
  
[14:39] Mégötlövés: Nem is volt részeg senki:P
[14:34] Universalis: Holnap ilyenkor már biztos lesz, aki kidől a kánikulás piálástól :P
[12:42] Bruti: minden nap ivo nap:)
[19:40] Tib: Ami egyúttal Ivó nap is, micsoda véletlen
[19:40] Tib: Boldog Magyar férfi napot!
[08:14] Tib: Boldog karácsonyt!
[15:07] Lapaj: Amíg van sör, nincs baj
[10:54] Mégötlövés: élesztő = resurrection? :)
[11:29] Tib: mi már alig, teljesen elfogyott az élesztő a boltból :(
[10:32] Lapaj: Nagy a csend! Éltek még?
[01:10] Universalis: Boldog Karácsonyt!
[14:06] Moldruck: Boldog Karácsonyt mindenkinek!
[10:55] Bruti: Sziki?:) Megint?:)
[11:47] Svéd: fórumba írtam Bátyus!
[19:54] Lapaj: Imrus! Sziki?

Jelenleg bejelentkezve:

0 felhasználó

Regisztrált:
710 felhasználó
383 karakter
Legutóbb: Viktorioqw

Caerulea tanácsai papoknak v1.2

2006-08-17 Kaq

Az a priest guide, amit Szentember belinkelt ide a http://www.worldofwarcraft.hu/-ról, az egy jó általános képet nyújt a mi feladatainkról, kötelességeinkről és elvárásainkról. Jó kis írás, én is az alapján kezdtem bele a papi karrierembe.
Nem akarom felüllicitálni, inkább néhány hasznos tippet és trükköt szeretnék leírni.

Először is pár mondat a fejlődésről és a talentezésről. Mivel a játék első fele (eljutni lvl60 környékére) leginkább a szólózásról szól, akkor, ha optimálisan akarsz szintet lépni, mindenképpen a shadow+discipline talentfa használatát javasolnám, valahogy így: 28-ik szintig ez.
Amit erről el kell mondanom: A Spirit Tap egy nagyon durva képesség, kimaxolásával már alacsony szinten eléred, hogy egy XP-t vagy honort érő ellen leölésével 15 másodpercre megduplázódik a Spirit tulajdonságod, ráadásul a varázslást követő 5 másodpercben is megtartod a mana-regenerációd felét! Így normál esetben szinte sosem fogysz ki a manádból.
Az Improved Shadow Word: Pain megint hasznos, minden rangja 1 sebzési időt ad a varázslatodhoz, azaz +1/6-ával növeli az elért sebzésedet ezzel a varázslattal.
Shadow Focus meg csökkenti az ellen shadow resistjét, így a varázslataid bebukása könnyebben elkerülhető.
A Mind Flay egy kötelező talent, szintúgy, mint az Improved Mind Blast maximumra fejlesztése. Az első egy channeled spell, tehát a 3 másodperc időtartama alatt folyamatosan nyomod, minden egyes bekapott pofon csökkenti a végső időtartamát. Így 2 módon használható: közeledő mobra lőve sebzi és lassítja a mozgását -ez annyit tesz, hogy amíg hozzád ér, addig belemegy a varázslat által nyújtott teljes sebzés- vagy közelharcban is jól jöhet a Mind Blast cooldownjai alatt, de ekkor mindenképpen használj Power Word: Shield-et a fent emlegetett varázslat időveszteség elkerülése érdekében. Az Improved Mind Blast meg rangonként fél másodperccel csökkenti a varázslat cooldownját. Mivel ez lesz az elsődleges sebző varázslatod, nem mindegy, hogy 8 vagy 5,5 másodpercenként tudsz-e egyet beleküldeni a téged ütlegelőbe. Amúgy mindenképp érdemes használnod a Power Word: Shield-et, mert a papnak nincs instant sebző varázslata, és a leggyorsabb varázslatod, a Mind Blast varázslási ideje is 1,5 másodperc, ami nem sok, de ha bekapsz 3-4 pofont, akár a duplájára is nyúlhat
Végül a Shadow Reach képességről: 3 rangpont esetén 20%-kal növeli a sebző Shadow varázslataid hatótávolságát, ami a Mind Flay-jel együtt 3 darab. Így a Mind Blast és a Shadow Word: Pain 36, míg a Mind Flay 24 yardról lőhető. Azt hiszem, nem kell ecsetelnem a hasznosságát.
Van egy pár képesség, aminek a felvételét nem javaslom. Ilyen a Shadow Affinity, ami a shadow varik által termelt aggrot csökkenti. Ennek szólóban semmi értelme, partyban meg közel semmi. Nem ér meg 1 rangot sem, nemhogy hármat. Improved Psychic Scream. Nos, ez PvP-ben nyer értelmet, mert előkövetelménye a Silence varázslatnak, de szintlépdeléshez nem sok segítséget nyújt egyik sem.
Innentől érdemes egy kis figyelmet szentelni a discipline talentfára, valahogy így
A tier1-es discipline talentek közül szinte mindegy melyiket választod. Az Unbreakable Will mellett az szól, hogy egy picit kisebb eséllyel esel áldozatul Stun, Fear meg Silence hatásoknak, míg a Wand Specialization 25%-kal nagyobb wand sebzést ad. Amúgy a pap legjobb fegyvere a wand, hogyha épp manád nincs, vagy beszívtál egy counterspellt/shield basht akkor azzal lehet abuzálni az ellent.
Az Improved Power Word: Shield viszont kötelező menet, ugye +15%-nyi sebzést nyel el a pajzsod így, ami jelentős segítség közelharci Mind Flay-elés közben.
Többen ajánlják még a Martyrdom felvételét, ami egy benyelt kritikus ütés után 6 másodpercig megakadályozza, hogy a további pofonok varázslási időt vegyenek el tőled (megint csak a Mind Flay) Szerintem viszont annyira nem hasznos, mert mindenképp kritikus sebzést kell kapnod, aminek ugye senki nem örül, a Power Word: Shield meg jó esetben rajtad lesz végig, főleg ha megtámogattad talentezéssel.
Innentől megint csak érdemes visszatérni a Shadow ágra 3 szint erejéig
A Vampiric Embrace egy hasznos kis varázslat, amit felhelyezve az ellenségre egy debuff kerül rá, aminek hatására minden shadow varázslatsebzésed 20%-át gyógyulod, illetve minden csapattársad.

Így a következő szintlépéskor el is értünk a 40-ik szintre, ahol érdemes áttalentezni teljesen Shadow-ra. Mindez 1 csengő aranytallérodba kerül, de megéri. Akkor így fogsz kinézni.
A Shadow Weaving egy kellemes kiegészítő képesség: hatására rangonként 20% esélyed van arra, hogy egy shadow varázslatod nyomán az ellen kap egy debuffot, amitől +3%-kal több sebzést kap a további shadow varázslataidból. Mindez 5-ször összeadódik, így végül +15%-ot jelent a dolog. De mint mondtam, ez inkább kiegészítő képesség, inkább csak később jó felnyomni a maximumig, egyelőre inkább arra jó, hogy a következő talentszinthez szükséges 3 talentpontot valami értelmesre rakd. Így alapban 60% eséllyel felkerül a debuff, viszont mivel ez is shadow varázslatnak számít, az ellenálló dögök 2 lépésben rezisztálhatják: vagy a varázslatodat -ekkor ugye esély sincs a debuff létrejöttére- vagy rezisztálhatják magát a debuffot is. Ekkor legalább a sebzés bement Mindenesetre nem sokkal magasabb szintű mobok ellen hasznos.
Az utolsó előtti szinten helyezkedik el a Darkness talent, amely rangonként +2% shadow varázslatsebzést ad. Kötelező.
Végül a Shadow-ág csúcsa jön, a Shadowform. Ez maga a nyers brutalitás: +15% shadow sebzést kapsz, a téged 15%-kal kevesebb fizikai sebzés ér így. Egyetlen hátulütője, hogy SEMMILYEN holy varázslatot nem tudsz elvarázsolni ebben a formában. Mondj le a harc közbeni gyógyításról. Erre persze még megfelelő a Power Word: Shield, illetve feltankolhatsz gyógyitalokkal. Ami viszont kellemetlenebb, hogy a betegségeket sem tudod így eltávolítani magadról, amíg ebben a formában vagy. De így is bőven megéri. Az elvesztett pajzsvarázs-talenteket tökéletesen ellensúlyozza a shadowform sebzéselnyelő értéke.
Kimaradt az Improved Vampiric Embrace. Ezzel 2 talentpontért nem a shadow varázslat sebzésed 20%-át, hanem 30-at gyógyulsz (gyógyultok). Szerintem nem eget-földet rengető különbség, a talentpontoknak van jobb helye is.
Persze ez után megint érdemes a discipline ágra pakolászni, szerintem így.
Új talentként bejön a képbe az Improved Power Word: Fortitude. Rangonként +15% staminát ad. Márpedig a plusz HP sosem rossz A másik lehetőség e helyett a Martyrdom 2 rangja, de arról leírtam már a véleményemet
A discipline 3-ik köréből nagyon jó választás az Inner Focus, 3 percenként egy varázslatodat ingyen és +25% kritikus eséllyel sütheted el. Ez jó akkor is, ha sebezni akarsz, de szintén nagyon jó, ha instance-ban vagy, ahol valószínűleg gyógyítanod kell. Én sokszor használtam ezt kritikus helyzetekben: Inner Focus, majd Prayer of Healing. Így Shadow papként is igen szép gyógyítást lehet kieszközölni. Egyrészt mert a kritikus révén a valószínűleg 2-3 csapattag igen szépen (akár maxba) gyógyul, másrészt pont a legdrágább gyógyító varázslatod manaköltségét spórolod meg ezzel, tehát bővebben jut még további gyógyítgatásra.
A továbbiakban 2 út áll előtted: Ha a PvE tartalmakat hajkurászod, akkor még érdemes 2 pont erejéig a Discipline ágon maradnod, és 60-ik szintig ezt a talentfát építgetned
Itt új talentnek számít a Meditation, ami rangonként +5% mana-regenerációt tesz lehetővé a varázslás utáni 5 másodpercben is. Ez ugye működik akkor is, ha nem ölöd le az ellent, hanem épp csatározol még vele. Amúgy gondolom, a hatása összeadódik a Spirit Tap hatásával, tehát egy megölt ellenség után az általam vázolt rank2-es Meditationnal a mana-regenerációd 60%-át tartod meg a varázslás után 5 másodpercig. Sajnos nem volt szerencsém ezt kipróbálni, most meg csak ezért nem fogok áttalentezni Szóval, ha valaki meg tudja erősíteni vagy cáfolni, az tegye meg!
A shadow-ágon pedig egy nagyon jó talent a Blackout. Teljesen felhúzva 10% eséllyel stunolja 3 másodpercre shadow varázslatod áldozatát. Ez DOT varázslat esetén (Shadow Word: Pain, Mind Flay) az első sebzéskor jöhet létre, utána már nem. Pedig nagy táp volna mondjuk a kitalentelt Pain esetén 8 alkalommal 10%, de hát ez már majdnem annyira inbalance-os lenne, mint egy hunter. ;-)
Ha pedig inkább PvP irányába szeretnél elmenni, szeretnél elmenni, akkor ezt a talent-kiosztást javasolnám
Az előzőhöz képest az a különbség, hogy nincs Meditation, a Blackout csak 4-es rangú, azaz nem 10, hanem 8% eséllyel kábítod le az ellenfeledet. Viszont van 2-es rangú Improved Psychic Scream-ed, ami 4 másodperccel csökkenti az amúgy fél perces cooldown-ját a varázslatnak. Ez eddig nem sok, de ez az előfeltétele a Silence varázslatnak, ami 5 másodpercre elnémítja a célpontot. Ez pedig ellenséges varázshasználókkal folytatott harcban élet-halál közötti különbség lehet. Itt most egy kis sírás szekció következik, hogy mennyivel táptalanabb is ez, mint a mage-ek Improved Counterspellje. Igaz ugyan, hogy az ICS 1 másodperccel kevesebb ideig némít, de míg a Silence 20 yardig hat, az CS hatótávja 30 yard. A Silence cooldown-ja 45 másodperc, a CS-é 30. Ráadásul az Counterspell még a 4 másodperc csend után további 6 másodpercig gátolja annak az iskolának a varázslatait, amelyet éppen a CS benyelésekor varázsolt az ellenfél. Persze oké, a harcosok meg mondhatják, hogy nekik pedig közel kell mászniuk az ellenhez, hogy lezúzhassák Shield Bash-el, szóval panaszkodás szekció lezárva.

És végre itt a várva várt 60-ik szint. Ha PvP-zel, akkor az imént taglalt talentkiosztás jó is lesz. Ha akarsz, finomítasz rajta. Itt kérném a PvP-ző papok építő kritikáit és véleményét a dologgal kapcsolatban.
Ha viszont PvE tartalmakra vágysz, 10 fős és nagyobb instance-okba, akkor el kell fogadnod, hogy a pap gyógyítóként a leghasznosabb a csapatnak. Tehát egy discipline-holy kombináció lesz a nyerő. Több lehetséges megoldás van errefele. Csak azt kell eldöntened, hogy a Discipline ágra fektetsz nagyobb hangsúlyt (így egy általánosan jó manafelhasználású, supporter papot kapsz) Ezt a kiosztást Ci fel is tette a papi fórumunkba, de én itt vizualizálom is
Ez teljes kiépítésű Discipline egy kis Holy rásegítésssel. Következzenek az eddig ismeretlen talentek részletei:
A Silent Resolve egy aggrocsökkentő képesség, rangonként 4%-kal csökkenti minden varázslatot fenyegetését. Ez főként a gyógyítási aggro esetén lényeges, hiszen mint pap, főleg ezzel fogsz találkozni. Nagyban segít, hogy a kevéssé tankolt mobok ne a te arcodat vegyék célba. Persze tankolatlan moboknál azonnal te leszel a célkeresztben, de az már a tank feladata, hogy ne legyen tankolatlan szörny.
A Mental Agility rangonként 2%-kal csökkenti az azonnali varázslataid manaköltségét. Ezek tárháza elég bő: Renew, mindkét Power Word és a Shadow Word, Fade, Psychic Scream, a faji papi varázslataid, a betegségeltávolító varázslatok, Dispel magic, Holy Nova, Inner Fire meg még néhány. Szóval igencsak hasznos képesség.
A Divine Spirit egy buff, amellyel megnövelheted a célpont Spiritjét. 60-ik szinten, ha megvan a rank4 Divine spirit, bármelyik priest trainernél megtanulható a tömegre ható változata is, a Prayer of Spirit.
A Mental Strength rangonként 2%-kal növeli a maximális manádat. Nem kell ecsetelnem.
A csúcsképesség itt a Power Infusion, amely egy hárompercenként ellőhető varázslat, amely 15 másodpercig megnöveli a célpont varázslatsebzését és gyógyítását 20%-kal. Alkalmas lehet Mage-ek sebzésének fokozására vagy Holy irányban jobban elkötelezett papok gyógyításának növelésére. Természetesen saját magadat is erősítheted.
Holy ágon a képességek: A Healing Focus 2-ik rangjával 70%-ban elkerülheted, hogy a sebzések megnöveljék a gyógyító varázslataid idejét.
Az Improved Renew a Renew varázslatodból adódó gyógyítás hatékonyságát növeli, rangonként 5%-kal. Mivel a papok általában pajzzsal és ezzel a varázslattal kezdik a műtétet, érdemes kimaxolni.
A Holy Specialization rangonként 1%-kal növeli a holy varázslataid kritikus esélyét, legyen az gyógyítás vagy sebzés. 5 pontot rá!
A Divine Fury 0,1 másodperccel csökkenti a Lesser-, a normál és a Greater Heal illetve a Smite és a Holy Fire varázslataid elmondásának idejét. Főként a Greater Heal tekintetében fogod hasznát venni a csapatban, de azért az is jól jön, hogy a sebző varázslataid is fél másodperccel gyorsabbak.
Holy Nova: Az egyetlen papi AoE varázslat. 10 yardon belül sebez egy picit és gyógyít egy picit többet. Ráadásul instant. Hátulütője, hogy méregdrága, még kimaxolt Mental Agility mellett is. De vannak helyzetek, amikor nagyon hasznos. 1 talentpontot mindenképpen megér.
Inspiration: kritikus gyógyítás után növeli a kezelt személy Armorját az alap armor értékének 8, 16 illetve 25%-ával 15 másodpercig. Inner Focus-os Prayer of Healing után látványos a csapaton belüli buff-ikonocskák szaporodása :
Improved Healing: Rangonként 5%-kal csökkenti a Heal varázslataid manaköltségét. Ez alól kivétel a Flash Heal. Vagy gyorsan gyógyítasz, vagy olcsón. A döntés a tied.
Egy másik Ci-féle talentkiosztás itt látható, Main Tank healereknek ajánlott
Ami újdonságnak számít itt, Az a Spiritual Guidance talent. Ez rangonként a Spirited 5%-át adja spell damage and heal bonusznak.
Végül itt az én általam használt talent kiosztás
Ez elhagyja a Mental Strength-et, de helyette felveszi a Spiritual Healing talentet, amely rangonként +2%-kal növeli minden gyógyításod hatékonyságát.
Ezen kívül 5%-nyi Spiritből adódó damage and healing helyett a Spirit of Redemption képességet is használja. Ez azt teszi, hogy a pap halálakor 10 másodpercre angyallá változik. Ebben a formában manaköltség nélkül tud gyógyító varázslatokat mondani, de mást nem. Nagyon hasznos lehet, én már mentettem meg így csapatot a wipe-tól. Két apró probléma merülhet fel: az egyik, hogy lassan ugrik be az animáció, és ezzel időveszteség ér. Mert amíg nem látszol angyalnak, nem tudsz varázsolni, viszont a 10 másodperc a halálodtól számít. A másik pedig az, hogy ha halálod előtt bekaptál egy counterspellt/shield basht, akkor ez a halálod után is kifejti a hatását. És mivel a halál pillanata előtt nagy valószínűséggel gyógyító varázslatot próbáltál elmondani, ezért szabhatod az ingyen gyógyítást Mondjuk ez eddig egyszer fordult velem elő. Wipe is lett belőle. :-P
Felmerülhet a kérdés, hogy ha olyan tápos a Spirit Tap, nem érné-e meg egy gyógyító papnak is felvennie? Sajnos nem, ugyanis megköveteli azt, hogy te öld meg az ellenséges lényt. Ez instában pedig igen ritka esemény, hiszen a gyógyítással vagy elfoglalva, nem a sebzéssel.
A másik kérdés, hogy miért is nem maxoljuk ki a Holy ágat. Nos, a Lightwell (gúnynevén LOLwell) jónak tűnő varázslatot ad: leraksz egy tereptárgyat, amiben 5 töltés van. Ha valaki megérinti, 8 másodperc alatt egy adott mennyiséget gyógyul. Már amennyiben nem ütik meg közben. Magyarán csak háttérben álló aggrot nem kapott szereplők használhatják, úgy, mintha kötöznék magukat. Ráadásul 10 perces cooldown-ja van a varázslatnak.

Azt hiszem, ezzel jól le is zártam a talent kérdéskörét, pár mondat helyett pár oldal lett :-D Most akkor a felszerelési tárgyakról. Mi az, ami fontos lehet a papnak és miért. A kezdeti időben a papnak, csakúgy, mint a mágusnak érdemes Eagle cuccokat gyűjtenie. Nagyon fontos a jó HP- és manapool. Ugyanis kezdetben elég jó az alap manaregenerációd ahhoz, hogy viszonylag gyorsan feltöltődj, így a legfontosabb, hogy legyen elég kezdeti manád végigvinni egy olyan csatát, amiben 2-3 mobbal kell küzdened. Később, amikor már jól tudod használni a Spirit Tap-et vagy van Spiritual Guidance-ed, akkor már érdemes nyomulni a spiritre. 50-ik szinttől felfele 250-nél nagyobb spirit javasolt. Én Shadow-papként 300-as spirittel, Spirit Tap-pel megtámogatva végiggarázdálkodtam Un'Goro-t keresztbe, mire kifogytam a manából. Mindemellett HP-val is bírni kell, tehát a jó stamina is fontos. Meg persze a +damage- és +shadow damage cuccoknak is hasznát veszed.
Amikor pedig úgy döntesz, hogy felhagysz a brutalizálással és felveszed a vöröskeresztes tabardot, akkor új szempontok lépnek színre. Mivel elveszett a Spirit Tap-ed, csak a Meditationból származó 15%-nyi varázslás utáni varázspont töltődésed maradt, a manaregenerációs tárgyak elkezdenek egyre nagyobb jelentőséggel bírni. Szintén így van a +Healing done-os cuccokkal. Van egy küldetés-sorozat, aminek a végén Sunken Temple-ben le kell nyomni az egyik sárkányt, név szerint Morphaz-t. Ezért háromféle jutalom közül választhatsz: Blessed prayer beads, Woestave és Circle of Hope. A harmadikat rögtön felejtsük el. Namármost, akármilyen pap is vagy, ha nem kizárólag PVP-zel, a legértelmesebb választás a prayer beads. A Woestave jónak látszik, de hamar lehet találni olyan wandot, ami jobb lesz nála. A Prayer beads ezzel szemben nagyon erős healing trinket, még lila cuccok is elmaradnak mögötte +Healing done tekintetében Én Shadow papként is használtam már és kritikus helyzetekben az a +190 Healing done, amit 15 másodpercre biztosít (2 perces cooldown-al), életeket ment. Azóta is ezzel megyek instance-okba, leszámítva Stratholme-t és Scholomance-ot. Sőt a fórumok tanúsága szerint még Molten Core-ban is a pap leghasznosabb segítőtársa ez a bizsu.
Hozzá kell fűzni a dologhoz, hogy a papi varázslatok nem igazán a legjobbak a +damage és a +Healing kihasználásában, de mégis kell a bonusz, hogy egy kis lapáttal többet tudj tolni, mint a varázslatok alaphatékonysága.
Szó esett tehát a manaregenerációról és a Healing done-ról. Sok pap abba a hibába esik, hogy ezt a kettőt túlságosan előtérbe helyezi. Pedig a gyógyító papnak is nagyon ügyelnie kell a staminájára. Ha ugyanis kicsi, egy aggro benyelése során iszonyat gyorsan levághatnak, a halott pap pedig nem gyógyít, akármilyen erős Healing done-os cuccai vannak. Míg ha van HP-d tisztességesen, akkor, felhúzol magadra pajzsot/iszol gyógyitalt/healthstone-t, így nyersz annyi időt a tanknak, hogy lehúzza rólad a mobot, így tovább folytathatod áldásos tevékenységedet. Kevesebb HP-val esetleg még ezek a vészintézkedések sem bizonyulnak elegendőnek.
Az intellect tulajdonságod itt már másodlagos szempont, hiszen egy jó spirittel, jó manaregenerációs tárgyakkal viszonylag kézben tudod tartani a varázserődet.
Összegezve: ha jó gyógyító akarsz lenni, próbálj meg egyensúlyt találni az intellect, stamina, spirit, healing done és mp/5sec-es tárgyaid között.
Ezen kívül instance előtt azért tankolj fel mana potion-ökkel, meg egyéb varázspontot instant adó cuccal, mert egy-egy elhúzódó harcban bizony szükséged lehet a segítségükre. Ugyanitt jegyzem meg, hogy a druida a gyógyító pap jó barátja, ugyanis elhúzódó harcban az Innervate képességükkel gyakorlatilag csurig tudnak egyszer tölteni manával. Szerencsére az 1.10-es patch óta nem csak a Restoration ágra specializálódott druidák számára elérhető a varázslat, hanem minden druida megtanulhatja 40-ik szinten.

Végezetül szeretném közölni az általam értelmesnek tartott addonokat, a melyek igen nagy segítséget nyújtanak a gyógyító életvitelben:
cEasyHealer (Zool edition) - ez egy nagyon remek cucc, a partyd/raided tagjait láthatod az ablakában, akik aláestek a megadott életerő %-nak. Az addon a leggöthösebb tagot teszi előre, és alatta sorjáznak a többiek növekvő sorrendben. Külön beállítható az életerő a harcosokra, a papírvértesekre és a többiekre. Ezek után nincs más dolgod, mint a jobb- és bal egérgombot kattogtatni, kombinálva shift-tel, Ctrl-al és Alt-al Külön beállítható, hogy a peteket figyelembe vegye-e, illetve ha raid-ben vagy, akkor figyelje-e az egész raidet vagy csak a saját csoportodat.
Decursive - nagyon fontos addon a kasztod által eltávolítható debuffok gyors felismerésére és megszűntetésére. Ezek a pap esetén a fertőzések (Ha van sámán a csapatban, és éppen van érkezése Disease Cleansing totemet lerakni, az elvégzi a fertőzésmentesítést helyetted.) illetve a mágikus hatások, mint pl. fear, polymorph, vagy frost nova rootolása.
AutoBuff - A kiválasztott buffjaidat a megfelelő időben félautomata módszerrel újra felpakolja rád. Így megszabadulsz egy csomó nyűgtől, ezen kívül meg a bar-odon is lesz némi hely, ahova más ikonokat pakolhatsz.
Természetesen tudok javasolni javaslok egyéb addonokat is, de azok már nem kifejezetten a gyógyítói életben segítenek, hanem csak úgy nagy általánosságban.
Remélem, hasznát veszed a kis irományomnak papi pályafutásod során. Ha valami hozzáfűznivalód van, esetleg jobban tudsz bizonyos dolgokat, mint én, szívesen várom a véleményedet!


Papi guide kiegészítés, 2006-10-26

Papi szerepkörök
5-ös, 10-es csoportban, mint (akármilyen) pap, ritka kivételektől eltekintve fő gyógyító leszel. Tehát árnyék-papként shadowform kikapcsolva, gyógyító varázslatok beizzítva, inner focus készenlétben. 20-as és 40-es raidekben már elképzelhető, hogy nincs szükség a shadow papként nyújtható gyógyító potenciálodra és mehetsz a DPS-oszagot erősíteni. Persze ott is lehetnek helyzetek, amikor mégis inkább gyógyítanod kell, tehát számíts erre az eshetőségre.

Debuff eltávolítás
Jelentős papi feladat a debuff-irtás (fertőzések, mágikus debuffok). Még a fertőzésekkel szembeni harcot a sámán átveheti tőled, a mágikus negatívumok eltüntetése rád marad. Bizonyos bossok képesek rá, hogy ronda, területre ható debuffokat pakoljanak ki, amik fatális végkifejlethez vezetnek, így ilyen helyzetekben nem is a gyógyítás lesz a fő feladatod, hanem az, hogy minél rövidebb idő alatt megtisztítsd azt az 5-10 raidtagot, akik rád esnek.
A dispel magic nem csak debuffok levételére jó, hanem ellenségről a buffok eltávolítására is. Szintén bizonyos bossok esetén erre hasonlóan nagy szükség lehet, mint a káros hatások eltávolítására.

Tömegmanipuláció (Crowd control)
Shackle undead. Az élőholtak leláncolása a papi crowd control eszköztárába tartoznak. Kétféle lehetőséged van a használatára: Az egyik, hogy a tank odamegy, ahogy máskor is szokott, majd te a shack-kel kivonsz egy élőholtat a forgalomból. A másik lehetőség a shackle-pull. Ez gyakorlatilag olyan, mint a varázslói sheep-pull: tehát leláncolsz egy élőholtat, majd a csoport többi tagja farokfelvágva kezd feléd rohanni, hogy szétkapjon. Ezzel ki tudod húzni a csoportot egy olyan zónából, ahol, ha valaki odamenne, még más, nem kívánt elemeket is beaggrozna. Itt a tank feladata, hogy a már közelért mobokat magára vonzza, hogy téged mégse kapjanak szét.
Mind control és gyönyörei. A papi tömegmanipuláló varázslatok másik tagja. Egy igazi gyöngyszem. Segítségével át lehet venni az irányítást egy másik humanoid felett. Itt jól meg kell választani a célpontot, ugyanis nem mindegy, milyen képességekkel rendelkező alak agya felett vesszük át az irányítást. Általában az olyan jó, amelyiknek van 1 ellenfél és több ellenfél ellen ható spec. Képessége vagy esetleg tud gyógyítani. Ha csak több ellenfél ellen ható képessége van (ami mondjuk nem is irányítható, pl. shadow bolt voley), akkor az kiszabadíthat más tömegmanipuláló varázslatok által fogva tartott mobot a hatás alól. A dolognak 3 hátulütője van: 1, mivel a varázslat időtartama alatt te egy helyben állsz és irányítod a célpontot, védekezésképtelen vagy. Ha odamegy egy mob hozzád, simán megüthet, aminek következtében megtörik az agykontroll. 2, ha kiszabadul az agykontroll hatása alól a célpont, akkor azonnal rád fog támadni. Ez hatalmas aggrot generáló varázslat. 3, ha úgy hal meg a célpont (ellenséges mobok által), hogy rajta van a mind control, nem lesz benne loot. Ezért érdemes a halála előtt megszűntetni a varázslatot és gyorsan kivégezni a pár HP-n tengődő mobot.

A gyógyításról
Felmerült, hogy hogyan is tudunk leghatékonyabban gyógyítani. Ehhez több tényezőt figyelembe kell vennünk. Ha HP/MP arányt nézzük, akkor a greater heal magasan viszi a pálmát, főleg ha rá van az ember talentezve, így további 15%-kal csökken a manaigénye. Viszont legjobb esetben is 2,5 másodperc elmondani. Ennyi idő alatt háborúk sorsa fordulhat meg. De komolyra fordítva a szót: míg elvarázsolod, simán meghalhat az a szegény, aki szorongatott helyzetben van.
Időarányosan sokkal jobb a flash heal használata, ami mindjárt 1 másodperccel kevesebb időt vesz igénybe. Általában ezt szokták leggyakrabban használni a papok. De néha ez is túl hosszú idő. Ilyenkor menthetünk életet a shield-el. Gyorsan felrakjuk a szorongatott tagra, és imádkozunk, hogy kitartson addig, amíg kisül a flash heal-ünk. Ha ilyenkor éppen weakened soul állapotban leledzik a megmentendő, akkor írhatjuk a gyászbeszédet.
Még nagyon hasznos, ha a tankon szinte folyamatosan fenntartjuk a renew-t, mert az így kapott HP-töltődés értékes tizedmásodperceket spórolhat nekünk.
Természetesen nem szabad leírni a greater healt sem, de a hatékony működtetéséhez kell egy másik pap, aki flash heal-lel asszisztál. Amikor nagy erejű pofonzápor zúdul a tankunkra, akkor kitűnő megoldás lehet, hogy az egyik pap flash-heal-eli, a másik (lehetőleg rátaletelt) meg grater heal-eli folyamatosan.

Enchantok
Mivel a gyógyító papoknak nem erőssége a +healing done kihasználása, az ilyen enchantokat szerintem hanyagolhatjuk, ha van más, értelmesebb is arra a slotra. A legtöbb pap fegyverre Mighty Intellect-et szokott rakatni. Ennek az az oka, hogy egy csata kezdetén a +330 mana, ami ebből jár, 86% flash heal-re elegendő, míg a healing power +55 healing done-ja flash heal-enként +23-at jelent, ami 2,85% flash heal, azaz 30,4 flash heal-nél hoz ugyanannyit a konyhára, mint a 330 mana. Ahhoz pedig, hogy el tudj nyomni ennyi flash healt 11534 mana kell. Tehát amint lesz ekkora max. manád (vagy olyan manaregenerációd, ami a max. manáddal összeadva eléri egy csata során ezt a számot), lesz értelme felrakni a healing power enchntot a fegyveredre. A mighty spirit 20 spiritje talán jobban kihasználható. Ez ugye ad +5mana/tick-et (1 tick=2másodperc), meg talenteléstől függően akár +5 damage and heal-t (flash heal-enként ez ugye kb. +2 HP-t jelent) is. Ha számításba vesszük, hogy a csata során igen gyakran varázsolsz, van felhúzott meditation talented, akkor vehetjük úgy, hogy a teljes manaregenerációd kb. 25%-át tudod folyamatosan visszanyerni (időszakos pihenőidőket is beszámítva), akkor ez percenként 37,5 manát jelent. Ez esetben 8 perc 48 másodperc alatt regenerálsz 330 manát. Na, ez sem gyakori eset. A spirit akkor kezd értelmet nyerni, hogyha számolhatsz arra, hogy nagyobb csatában kapsz innervate-et (ez esetben +200 manát nyersz vissza a hatás 20 másodperce alatt), ha kell, illetve van annyi gyógyító, forgószínpad jelleggel át tudják venni egymástól a gyógyítást, így pihentessék időnként magukat (ekkor percenként 150 manát jelent a dolog). Tehát így ha egy csata alatt 1 innervate-re, akkor 3 perc 28 másodperc alatt tartasz manában ugyanott, ahol a mighty intellectel. Summázva a dolgot, azt tudom mondani, hogy a raidelések első szakaszában sokkal többre mész a fegyvereden Mighty Intellectel, mint bármi mással. Ezek amúgy igen drága enchantok, szóval olyan fegyverre rakasd fel, amit várhatóan hosszabb ideig használni fogsz!
Chest slot: ide +100 mana, esetleg +4 stat mindenre (ekkor kapsz +60 manát, +40 HP-t, +1 mana/tick-et illetve akár +1 damage and healing-et is. És ekkor még nem beszéltem azokról az életbevágó bonuszokról, amit a +4erő és ügyesség biztosít a pap számára! :-D)
Cipő: Vagy +5 spirit, vagy +7 stamina, aminek értelme van.
Karkötő: papként egy igazán jó bűbáj van ide, a mana regeneration: +4mana/5sec. Sem a +7 intellect, vagy a +9 spirit/stamina nem versenytársa hosszútávon. Még az intellectből jövő 105 mana tűnhetne kecsegtetőnek, de 131 másodperc alatt ugyanennyit termel a manaregen enchant és ami felette van, az már haszon. Márpedig egy bossfight raid során hosszabb, mint 2 perc 11 másodperc.
Cloak esetén egy remek választás lenne a Subtlety enchant, már ha egyáltalán elérhető a realm-ünk horda oldalán. Nem beszélve az áráról, ami meg iszonytató. Addig meg a különböző rezisztenciát adó bűbájok jók lesznek, attól függően, hogy hol raidel a guild. Na persze ezek is a "marhadrága" kategóriába esnek.
Kesztyű: Ez az a slot, amire nincs értelmesebb választásunk, mint a healing power a maga +30 healing done-jával. A többi lehetőség (ügyesség, erő stb.) nekünk nem sokat ér. Mivel ez sem az az olcsó mulatság, itt is csak olyan kesztyűre érdemes rakatni, ami tartós használatban lesz.