slave2wage | Rerolled :: Zka blogok


Szólj be itt:
  
[10:42] karonfoll: Zka, GN-en küldtem egy üzenetet, jársz arra még néha?
[14:04] Con: nem tünt fel, hogy ilyen rág nem néztem...
[14:04] Con: bocs, igazad van, tényleg nem elérhető :)
[14:03] Con: működik, bár nem pörög túlságosan
[14:03] Con: frostshock.eu/
[08:50] karonfoll: na mindegy, az utolsó biztos lekapcsolat a villanyt.
[08:50] karonfoll: mivel évek óta nem játszok Bliz játékokkal (se) itt követem a híreket. de 2-3 hete nem elérhető.
[23:23] Zka: évek óta eszembe se jutott, hogy volt ilyen :)
[21:08] karonfoll: amúgy a Frostshock nem tudjátok hova lett?
[20:22] Berikkusu: Thx Zka
[15:24] Con: írtam ki szavazást guild talival kapcsolatban
[20:08] Moldruck: Boldog Karácsonyt kívánok Nektek!
[11:47] Csontos: Te honnan tudod? Nem is voltal ott:D
[14:39] Mégötlövés: Nem is volt részeg senki:P
[14:34] Universalis: Holnap ilyenkor már biztos lesz, aki kidől a kánikulás piálástól :P

Jelenleg bejelentkezve:

0 felhasználó

Regisztrált:
640 felhasználó
383 karakter
Legutóbb: Michailyjc

Hellfire Citadel - Ramparts + Furnace

2007-01-17 Zka (v1.0)

Tegnap megnyílt a BC, mentünk is brutalizálni a mobokat :) Az első új insta a Hellfire Citadell. Ebben rögtön elérhető 2 5fős dungeon, amik elég jól sikerültek. Firemagéval végignyomtam 2.5x Rampartsot és 1x Furnacet. Healerrel volt fél Ramparts (utolsó 2 boss) és 1 Furnace :) A legelső bosskilleket fel is vettem Frapssal, de éjjel 3-kor már nem volt kedvem videót szerkeszteni belőle. Majd talán ma este. Addigis a tapasztalatok itt olvashatók.

Hellfire Ramparts

Ez a rész pár méterre balra nyílik a Citadel meeting stonejától. 60-62es mobok vannak benne. Javasolt 1 pure healer és egy healképes hibrid a partyba. Az is segít, ha van 2 tankolni képes ember, de 1 értelmes tank elég. Curse leszedés is eléggé hasznos. Ha van fire res gearje a tanknak, hozza.

Trash: nyomoronc orkok, olyan nagy érdekesség nincs bennük - vissza kell húzni a pakkokat amennyire lehet, hogy nehogy valami patrol belénkfusson vagy ilyesmi. A beastmaster és a ripper mobok (asszem ezek) sheep immunisak. Mage vagy más silence/counter osztály hasznos, sokszor kell a tanknak segíteni a kaszterek pulljában. Az első runon végig én húztam magéval wand+CS+sheep, sheep+CS, sheep+LOS módszerekkel. Nagyon szeretek mageval húzni, ezekben az instákban kiéltem magam :)
Az első komolyabb trash pull az első boss utáni csigalépcső tetején van, 5 vagy 6 kaszter mob. Itt sheep+LOS pullt szoktunk csinálni, egy mob sheep, aztán a mage kifut látóvonalból. Ekkor a többi kijön a csigalépcsőre. Célszerű itt verni őket, mert fearelnek nagyon gyakran. Focus fire, egyesével leszedni őket. A fearjük amúgy nagyon rövid, 2-3 sec, de azért ha a healernek van WotF, jöjjön ki ha kell. Ezek után van még pár nagyobb pull, nem annyira vészesek. A boss már látható, röpköd a süsü de nem kell félni nem aggrozik :) Vannak mortal strikeos mobok a fenti szinten, tankra bubi ha MSt kap. A tank is disarmolhat ha kitapasztalta melyik mobok MSelnek.

Boss 1: Watchkeeper Gargolmar (62es ork):
Egy jónagy batár dög, 2 healer addal. Jól ki kell takarítani a kanyart amiben mászkál és hátrahúzni. A healereket a boss előtt kell megölni, vagy ha van sheep akkor egyet bent lehet tartani. Néha random kichargeol valakire. Elég pite, csak a healereit kell jól kezelni és akkor vicces szöveggel hull porba :)

Boss 2: Vazruden (62es humanoid és drake)
Simán ez a legkeményebb boss itt. Sok leírás szerint (pl wowwiki) ez a 3. boss, hát lehet hogy valóban így kéne számoznom nekem is :) Az előtte levő trasht lepucolva a következővel állunk szemben: 2 57es elit és egy repkedő drake. Fire res geart fel, majd pull. Az 57esek leölése után a sárkányról leugrik a humanoid (hasonlóan UBRS Rend eventhez), aki semmi extrát nem csinál, tank and spank. (célszerű a 2. elit leölését elhúzni, hogy a healerek max manára kerüljenek, kelleni fog.) A humanoid boss ölése közben a sárkány random emberekre köp tűzbombát ami ~1500at sebez és utána olyan ~300 DPS-sel sebez tovább, azonnal ki kell mászni belőle, mint Jeklik 2es fázis bombáiból. Magek fireward/ice barriert, papok bubit tartsanak magukon. Amikor a humanoid meghal vagy szarul áll (lehet hogy időre megy valójában), akkor leszáll a süsü és megkezdi azt ami miatt 2 healer ajánlott. Egyszerűen kurvanagyokat lehell, valamint folytatja a tűzbombák köpködését, igaz ekkor már asszem csak maga alá köpi - a tanknak ebből azonnal ki kell másznia, mert nagyon durván sebződik egyébként - volt hogy 2 priesttel nyomtuk, ketten együtt 60K-t healeltünk a tankon a kb 2 perces csatában. Pillanatok alatt le tud jönni 5K hp a tankról... A sárkányt a csapattól el kell fordítani hogy a lehellete ne kapjon el mindenkit. Ha sikerül kihealelni a sok tüzet, behal a mocsadék és egy ládából 2 jó kéket lehet lootolni, mint DM tribute runnál. Autolootot tessék kikapcsolni :P Úgy néztem a drake erősen rezisztens minden mágiára, rendszeresen 75%-ban resistelte a fire spelleket, de ha frosttal lőttem ott is sok fullresist volt. Úgy gondolom, a kulcs az, hogy a tank álljon ki a tűzből mert tényleg nem lehet kihealelni másképp, ezt tapasztaltuk. Ha wipe van akkor a teljes család (drake+humanoid+2 57es őr) repopol.

Boss 3: Omor the Unscarred (62es démon)
A draketől nem messze, 2 kaszter után ott áll egy cukipofa démon. Charge, tank and spank. 2 extrát tud: 1) idéz időnként felhoundot vagy ilyesmit, ami mondjuk sokmindent nem tud, de azonnal megy megszerelni a healert, hogy ne unatkozzon szegény. Emlékeim szerint fearelhetők, én elscreameltem őket a francba :) Célszerű az addra a DPS osztályoknak azonnal rátabolni és szétDPSelni, normál mob úgyhogy gyorsan leesik. 2) random emberre curset rak, ami őt és elég nagy sugárban (10-15yard?) mindenkit sebez, ezért egyrészt szétszórva célszerű állni végig, másrészt azonnal le kell szedni a curset (mage/drood/pala kell). Viszonylag sok HPja van, de ha a curse és az addok jól vannak kezelve, nagyon easy.


Blood Furnace

Ez a viccesebb része a Citadellnek. Délről egy falépcsős rámpán lehet megközelíteni. Itt már vannak olyan trashek is amiken nem megfelelő csapattal simán lehet szívni. A főbosshoz shadow res gear nem haszontalan, de nem szükséges.

Trash: Itt több olyan trashmob is van ami kifejezetten szivatós lehet. Vannak néhol stealthelő mobok (detect invis nem segít), először a magas lépcsősor tetején, 2 is. A tank menjen elöl mindig emiatt. Neccesek a technician mobok is, gránátokat dobálnak ami talán silencel is néha, de a legjobb a proximity mine amit pakolnak. Ez szerencsére kis fehér korongként jól látható. Kb 1 méterre ha valaki megközelíti, akkor kb 5 méteres körzetben mindenki sebződik 1500-1800 pontot és tök simán bele lehet 2be is mászni szinte egyszerre. Mivel gyakran van lent 2 vagy több akna is, kurvára oda kell figyelni erre, lehet belőle simán wipe. Lehet, h rugó fel tudja szedni, rugó hiányában csata után a tank vagy egy pet belesétál miközben a többiek hátrébbálnak. Van itt a 2. boss után némi imp csapat amiket aoezni lehet célszerű, de elég piték, nem feltétlen kell aoe osztály emiatt a csapatba.
Némelyik mob curse of tonguest nyom, erre is figyelni kell. Volt, hogy egy wand+LOS+sheep pullt teljesen szabotáltak a mobok, kaptam egy CoT-ot és mire 3sec alatt elkasztolódott volna a sheep, közben le is silenceltek, good job :))) Priestek hasznossá tehetik magukat a silencek dispelljével. Vannak summoner mobok is, amik pl succyt idéznek és charmolják a healert. Ezeket a mobokat jobb sheepelni vagy iszonyat gyorsan stunlock alatt leverni.
A legmókásabb trash pullok közvetlen a főboss előtt vannak. 2 felguard vagy 2 felguard + warlock. A lockot sheep vagy gyorsan focusDPS. A gond a felguardokkal van ha nincs lock ami egyet banishelne, vagy nincs 2 healer. Ugyanis van rendes aggro listájuk csak ritkán használják, ami úgy mutatkozik meg, hogy folyamatosan random emberekre chargeolnak ki, sok 1-2K sebzést kiosztva, charge stunolva az áldozatot. Ha véletlen az aggro listát követik akkor azon a healer sanszos hogy elöl lesz mert sok dolga van és a chargeok miatt gyakorlatilag nincs tankolás... Ha 1 healer van akkor ez nagyon szopó, mert a stunoktól alig tud healelni miközben mindenki sebződik. Ha van lock VAGY 2 healer akkor már nem nehéz, lock+2 healerrel meg tényleg nem gond. A lockok időnként nyomnak egy "fel power" vagy miarák spellt a felguardra, ekkor a mob nagy és piros lesz és nagyot üt. Ezt lehet purge/dispell ha van rá idő és mana.

Boss 1: The Maker (62-es undead)
Ez egy viszonylag easy boss, tank and spank. Egyetlen bonyolítás, hogy néha MC-z egy embert. Az MC ellen jó ellenlépés a sheep vagy a fear. Nyugodtan a papok is fearelhetnek. Mivel a healer bármikor kieshet MC miatt, a tankot tényleg nem árt folyton hot-tal ellátni és maxon tartani.

Boss 2: Broggok
Ez egy lebegő szemszáj, egy Beholder :)) Igazából nem nehéz, viszont a közvetlenül előtte jövő add-áradat az gáz. A szobának sok kis oldalfülkéje van, bennük 4-5 ork. Ezek a szoba kipucolása után egy kar meghúzására jönnek elő. 2-3 elit van a pakkokban, be kell tankolni / sheepelni stb őket és leDPSelni. Itt sajnos sok gond szokott lenni a healaggroval, szerintem a szokásosnál óvatosabb DPS ajánlatos lehet. 4 (?) szoba van, ha az utolsóból is kijöttek és meghaltak a mobok, azonnal jön a boss. Ivásszünet nincs. Célszerű ezért ha a csapatban van mage vagy lock succyval (esetleg huntard pet offtankolja) és az utolsó mobot csak akkor ölitek le ha a kaszterek manája maxra töltődött. Volt, hogy egy csapattal sokat pöcsöltünk ekkor ránkmászott a következő, szóval valszeg időzített az event, de ha egy csapat lent van azonnal jön a következő. A mobokat nyugodtan lehet itt fearelni.
Maga a boss itt már nem túl erős, nagyon brutál méregtócsát pakol folyamatosan maga alá (mint Grobbulus Naxxban) ezért a legjobb taktika ha a tank és a melee DPS folyamatosan hátrál tankolás közben és körbemegy vele a terem szélén. Nincs sok HPja. A méregtócsái halála után is sebeznek, egy kloti pár sec alatt meghal benne. Várjatok a lootolással.

Boss 3: Keli'dan the Breaker
Pentagram alakban áll körülötte 5 warlock jellegű mob. Amit lehet, CCzni kell, a többit focus DPSsel leverni. Asszem ezek osztják azt a magic debuffot ami 1000rel növeli a bekapott shadow sebzést. Azonnal dispellelni kell. Itt is célszerű az utolsó mobot regenerációra használni, a boss csak akkor aktiválódik amikor az utolsó is meghalt - addig nem is targetolható asszem. Maga a boss jópofa, aoe shadow boltokat lő (800+ dmg darabja) és néha elkezd kajabálni, hogy "Come closer", na ekkor kell a meleenek elfutni tőle :) Ekkor 2K-s aoe firet nyom. Az esetleg felkerülő magic debuffokat le kell szedni (dotol is), ki kell healelni és szevasz. Igazából lehet h az a jó taktika, hogy körbeállni mert a shadwobolt úgyis elér és ha mindenki egy kupacban van akkor legalább a prayer of healing beér jól, a "Come closer" fázisban meg elfutni mert az az aoe elkerülhető. Ide nagyon kell pap vagy shammy az aoe heal miatt.

Furnacet PUGgal nem ajánlom, túl odafigyelős és ezen a részen a retardok még nem szelektálódtak ki a játékból :) A leírásokból jól látszik, hogy valóban a hibrid osztályok ideje ez, egy sámán szinte bárhova bekerülhet, mert KELL az offheal, trasht meg offtankolhat/damagelhet frankón.
A priesttel nem volt szerencsém, folyton mage loot esett, de a mage szerzett pár jó cuccot questből meg lootból. A spelldamagem lement, viszont elég sok statot és crit ratingot kaptam cserébe, úgy érzem megérte. Beszédes, hogy az egyik első questrewardból lecseréltem a T1es vállast :D
Megragadom az alkalmat továbbá, hogy ajánljam healereinknek a Grid nevű addont, kis konfigurálás után egy 20as raid is alig foglal helyet a képen és mégis nagyon jól áttekinthető, rengeteg jó infót ki tud jelezni.