![]() |
![]() |
![]() | |
Hírek | Szabályzat | Tanácstár és linkek | Fórum | Üzenetek | Voks | Regisztrálj! | ||
![]() |
![]() | ![]() | |
![]() |
![]() |
![]() | |
![]() |
![]() |
![]() | |||||||
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() | |
Jelenleg bejelentkezve: 0 felhasználó Regisztrált: 688 felhasználó 383 karakter Legutóbb: LarryAmaws |
||
![]() |
Hellfire Citadel - Ramparts + Furnace
Tegnap megnyílt a BC, mentünk is brutalizálni a mobokat :) Az első új insta
a Hellfire Citadell. Ebben rögtön elérhető 2 5fős dungeon, amik elég jól
sikerültek. Firemagéval végignyomtam 2.5x Rampartsot és 1x Furnacet. Healerrel
volt fél Ramparts (utolsó 2 boss) és 1 Furnace :) A legelső bosskilleket fel is
vettem Frapssal, de éjjel 3-kor már nem volt kedvem videót szerkeszteni belőle.
Majd talán ma este. Addigis a tapasztalatok itt olvashatók.
Hellfire Ramparts
Ez a rész pár méterre balra nyílik a Citadel meeting stonejától. 60-62es mobok
vannak benne. Javasolt 1 pure healer és egy healképes hibrid a partyba. Az is
segít, ha van 2 tankolni képes ember, de 1 értelmes tank elég. Curse leszedés is eléggé hasznos. Ha van
fire res gearje a tanknak, hozza.
Trash: nyomoronc orkok, olyan nagy érdekesség nincs bennük - vissza kell
húzni a pakkokat amennyire lehet, hogy nehogy valami patrol belénkfusson vagy
ilyesmi. A beastmaster és a ripper mobok (asszem ezek) sheep immunisak. Mage
vagy más silence/counter osztály hasznos, sokszor kell a tanknak segíteni
a kaszterek pulljában. Az első runon végig én húztam magéval wand+CS+sheep, sheep+CS, sheep+LOS
módszerekkel. Nagyon szeretek mageval húzni, ezekben az instákban kiéltem magam :)
Az első komolyabb trash pull az első boss utáni csigalépcső tetején van, 5 vagy
6 kaszter mob. Itt sheep+LOS pullt szoktunk csinálni, egy mob sheep, aztán a
mage kifut látóvonalból. Ekkor a többi kijön a csigalépcsőre. Célszerű itt
verni őket, mert fearelnek nagyon gyakran. Focus fire, egyesével leszedni őket.
A fearjük amúgy nagyon rövid, 2-3 sec, de azért ha a healernek van WotF, jöjjön
ki ha kell. Ezek után van még pár nagyobb pull, nem annyira vészesek. A boss
már látható, röpköd a süsü de nem kell félni nem aggrozik :) Vannak mortal
strikeos mobok a fenti szinten, tankra bubi ha MSt kap. A tank is disarmolhat
ha kitapasztalta melyik mobok MSelnek.
Boss 1: Watchkeeper Gargolmar (62es ork):
Egy jónagy batár dög, 2 healer addal. Jól ki kell takarítani a kanyart amiben
mászkál és hátrahúzni. A healereket a boss előtt kell megölni, vagy ha van
sheep akkor egyet bent lehet tartani. Néha random kichargeol valakire.
Elég pite, csak a healereit kell jól kezelni és akkor vicces szöveggel hull
porba :)
Boss 2: Vazruden (62es humanoid és drake)
Simán ez a legkeményebb boss itt. Sok leírás szerint (pl wowwiki) ez a 3. boss,
hát lehet hogy valóban így kéne számoznom nekem is :) Az előtte levő trasht lepucolva a következővel
állunk szemben: 2 57es elit és egy repkedő drake. Fire res geart fel, majd pull.
Az 57esek leölése után a sárkányról leugrik a humanoid (hasonlóan UBRS Rend eventhez), aki semmi extrát
nem csinál, tank and spank. (célszerű a 2. elit leölését elhúzni, hogy a healerek
max manára kerüljenek, kelleni fog.) A humanoid boss ölése közben a sárkány random emberekre köp tűzbombát
ami ~1500at sebez és utána olyan ~300 DPS-sel sebez tovább, azonnal ki kell
mászni belőle, mint Jeklik 2es fázis bombáiból. Magek fireward/ice barriert,
papok bubit tartsanak magukon. Amikor a humanoid meghal vagy szarul áll (lehet
hogy időre megy valójában), akkor leszáll a süsü és megkezdi azt ami miatt 2
healer ajánlott. Egyszerűen kurvanagyokat lehell, valamint folytatja a tűzbombák
köpködését, igaz ekkor már asszem csak maga alá köpi - a tanknak ebből azonnal
ki kell másznia, mert nagyon durván sebződik egyébként - volt hogy 2 priesttel nyomtuk,
ketten együtt 60K-t healeltünk a tankon a kb 2 perces csatában. Pillanatok
alatt le tud jönni 5K hp a tankról... A sárkányt a csapattól el kell fordítani
hogy a lehellete ne kapjon el mindenkit. Ha sikerül kihealelni a sok tüzet, behal
a mocsadék és egy ládából 2 jó kéket lehet lootolni, mint DM tribute runnál. Autolootot
tessék kikapcsolni :P Úgy néztem a drake erősen rezisztens minden mágiára,
rendszeresen 75%-ban resistelte a fire spelleket, de ha frosttal lőttem ott
is sok fullresist volt. Úgy gondolom, a kulcs az, hogy a tank álljon ki a
tűzből mert tényleg nem lehet kihealelni másképp, ezt tapasztaltuk. Ha wipe van
akkor a teljes család (drake+humanoid+2 57es őr) repopol.
Boss 3: Omor the Unscarred (62es démon)
A draketől nem messze, 2 kaszter után ott áll egy cukipofa démon. Charge,
tank and spank. 2 extrát tud: 1) idéz időnként felhoundot vagy ilyesmit,
ami mondjuk sokmindent nem tud, de azonnal megy megszerelni a healert, hogy
ne unatkozzon szegény. Emlékeim szerint fearelhetők, én elscreameltem őket a
francba :) Célszerű az addra a DPS osztályoknak azonnal rátabolni és szétDPSelni, normál mob
úgyhogy gyorsan leesik. 2) random emberre curset rak, ami őt és elég nagy
sugárban (10-15yard?) mindenkit sebez, ezért egyrészt szétszórva célszerű
állni végig, másrészt azonnal le kell szedni a curset (mage/drood/pala kell).
Viszonylag sok HPja van, de ha a curse és az addok jól vannak kezelve, nagyon
easy.
Blood Furnace
Ez a viccesebb része a Citadellnek. Délről egy falépcsős rámpán lehet megközelíteni.
Itt már vannak olyan trashek is amiken nem megfelelő csapattal simán lehet
szívni. A főbosshoz shadow res gear nem haszontalan, de nem szükséges.
Trash: Itt több olyan trashmob is van ami kifejezetten szivatós lehet.
Vannak néhol stealthelő mobok (detect invis nem segít), először a magas
lépcsősor tetején, 2 is. A tank menjen elöl mindig emiatt. Neccesek a technician
mobok is, gránátokat dobálnak ami talán silencel is néha, de a legjobb a proximity
mine amit pakolnak. Ez szerencsére kis fehér korongként jól látható. Kb 1
méterre ha valaki megközelíti, akkor kb 5 méteres körzetben mindenki
sebződik 1500-1800 pontot és tök simán bele lehet 2be is mászni szinte
egyszerre. Mivel gyakran van lent 2 vagy több akna is, kurvára
oda kell figyelni erre, lehet belőle simán wipe. Lehet, h rugó fel tudja szedni,
rugó hiányában csata után a tank vagy egy pet belesétál miközben a többiek
hátrébbálnak. Van itt a 2. boss után némi imp csapat amiket aoezni lehet
célszerű, de elég piték, nem feltétlen kell aoe osztály emiatt a csapatba.
Némelyik mob
curse of tonguest nyom, erre is figyelni kell. Volt, hogy egy wand+LOS+sheep
pullt teljesen szabotáltak a mobok, kaptam egy CoT-ot és mire 3sec alatt
elkasztolódott volna a sheep, közben le is silenceltek, good job :))) Priestek
hasznossá tehetik magukat a silencek dispelljével.
Vannak summoner mobok is, amik pl succyt idéznek és charmolják a healert.
Ezeket a mobokat jobb sheepelni vagy iszonyat gyorsan stunlock alatt leverni.
A legmókásabb trash pullok közvetlen a főboss előtt vannak. 2 felguard vagy
2 felguard + warlock. A lockot sheep vagy gyorsan focusDPS. A gond a felguardokkal
van ha nincs lock ami egyet banishelne, vagy nincs 2 healer. Ugyanis van rendes
aggro listájuk csak ritkán használják, ami úgy mutatkozik meg, hogy folyamatosan
random emberekre chargeolnak ki, sok 1-2K sebzést kiosztva, charge stunolva
az áldozatot. Ha véletlen az aggro listát követik akkor azon a healer sanszos
hogy elöl lesz mert sok dolga van és a chargeok miatt gyakorlatilag nincs tankolás...
Ha 1 healer van akkor ez nagyon szopó, mert a stunoktól alig
tud healelni miközben mindenki sebződik. Ha van lock VAGY 2 healer akkor már
nem nehéz, lock+2 healerrel meg tényleg nem gond. A lockok időnként nyomnak
egy "fel power" vagy miarák spellt a felguardra, ekkor a mob nagy és piros lesz
és nagyot üt. Ezt lehet purge/dispell ha van rá idő és mana.
Boss 1: The Maker (62-es undead)
Ez egy viszonylag easy boss, tank and spank. Egyetlen bonyolítás, hogy néha
MC-z egy embert. Az MC ellen jó ellenlépés a sheep vagy a fear. Nyugodtan a papok
is fearelhetnek. Mivel a healer bármikor kieshet MC miatt, a tankot tényleg nem
árt folyton hot-tal ellátni és maxon tartani.
Boss 2: Broggok
Ez egy lebegő szemszáj, egy Beholder :)) Igazából nem nehéz, viszont a
közvetlenül előtte jövő add-áradat az gáz. A szobának sok kis oldalfülkéje van,
bennük 4-5 ork. Ezek a szoba kipucolása után egy kar meghúzására jönnek elő.
2-3 elit van a pakkokban, be kell tankolni / sheepelni stb őket és leDPSelni.
Itt sajnos sok gond szokott lenni a healaggroval, szerintem a szokásosnál
óvatosabb DPS ajánlatos lehet. 4 (?) szoba van, ha az utolsóból is kijöttek és
meghaltak a mobok, azonnal jön a boss. Ivásszünet nincs. Célszerű ezért ha
a csapatban van mage vagy lock succyval (esetleg huntard pet offtankolja)
és az utolsó mobot csak akkor ölitek
le ha a kaszterek manája maxra töltődött. Volt, hogy egy csapattal sokat
pöcsöltünk ekkor ránkmászott a következő, szóval valszeg időzített az event,
de ha egy csapat lent van azonnal jön a következő. A mobokat nyugodtan lehet
itt fearelni.
Maga a boss itt már nem túl erős,
nagyon brutál méregtócsát pakol folyamatosan maga alá (mint Grobbulus Naxxban)
ezért a legjobb taktika ha a tank és a melee DPS folyamatosan hátrál tankolás közben és körbemegy
vele a terem szélén. Nincs sok HPja. A méregtócsái halála után is sebeznek,
egy kloti pár sec alatt meghal benne. Várjatok a lootolással.
Boss 3: Keli'dan the Breaker
Pentagram alakban áll körülötte 5 warlock jellegű mob. Amit lehet, CCzni kell,
a többit focus DPSsel leverni. Asszem ezek osztják azt a magic debuffot ami
1000rel növeli a bekapott shadow sebzést. Azonnal dispellelni kell. Itt is célszerű
az utolsó mobot regenerációra használni, a boss csak akkor aktiválódik amikor
az utolsó is meghalt - addig nem is targetolható asszem. Maga a boss jópofa,
aoe shadow boltokat lő (800+ dmg darabja) és néha elkezd kajabálni, hogy "Come
closer", na ekkor kell a meleenek elfutni tőle :) Ekkor 2K-s aoe firet nyom.
Az esetleg felkerülő magic debuffokat le kell szedni (dotol is), ki kell healelni
és szevasz. Igazából lehet h az a jó taktika, hogy körbeállni mert a shadwobolt
úgyis elér és ha mindenki egy kupacban van akkor legalább a prayer of healing
beér jól, a "Come closer" fázisban meg elfutni mert az az aoe elkerülhető.
Ide nagyon kell pap vagy shammy az aoe heal miatt.
Furnacet PUGgal nem ajánlom, túl odafigyelős és ezen a részen a
retardok még nem szelektálódtak ki a játékból :) A leírásokból jól látszik, hogy
valóban a hibrid osztályok ideje ez, egy sámán szinte bárhova bekerülhet, mert
KELL az offheal, trasht meg offtankolhat/damagelhet frankón.
A priesttel nem volt szerencsém, folyton mage loot esett, de a mage szerzett
pár jó cuccot questből meg lootból. A spelldamagem lement, viszont elég sok
statot és crit ratingot kaptam cserébe, úgy érzem megérte. Beszédes, hogy az
egyik első questrewardból lecseréltem a T1es vállast :D
Megragadom az alkalmat továbbá, hogy ajánljam healereinknek a Grid nevű
addont, kis konfigurálás után egy 20as raid is alig foglal helyet a képen és
mégis nagyon jól áttekinthető, rengeteg jó infót ki tud jelezni.
![]() |
![]() | |
A World of Warcraft a Blizzard Entertainment bejegyzett védjegye. |
© Chardonnay 2004-2006||
![]() |