Hírek | Szabályzat | Tanácstár és linkek | Fórum | Üzenetek | Voks | Regisztrálj! | ||
|
||||||||
Jelenleg bejelentkezve: 0 felhasználó Regisztrált: 640 felhasználó 383 karakter Legutóbb: Michailyjc |
||
Blackrock Depths
Egy kanyargós instance, ami sokak számára kiismerhetetlen, de ezzel a leírással elég jól meg lehet ismerni.
Térképet hozzá a következő oldalon találhattok:
http://www.atlasmod.com/Maps/BlackrockDepths.jpg
Ezek a zónák találhatóak benne:
Detention Block (börtön blokk)
ez az a terület, ahol Kharan Mighthammer és Marshal Windsor is
fogvatartottak. celláik ajtaja vagy lockpick képességgel (vagy
alternatíváival), vagy a High Interrogator Gerstahn nevű asszonykától
zsákmányolt kulccsal nyitható, aki ennek a területnek a közepén
található. Ha a játékosok ki szeretnék szabadítani Marshal Windsort,
először érdemes kitisztítaniuk az egész Detention blockot, mert ha
elkezdődik a Jail break (szabadulás) quest, a területnek nagyjából
minden zegzugát bejárja majd, és kevés idő lesz feltöltődni a sok harc
közben. mikor kiszabadul Windsor, először bejárja a körfolyosót itt,
aztán a bejáratnál lévő nagy nyílt területet, majd az alagúton indul
el, ami a Ring of Law mellett található.
The ring of law (a jog gyűrűje)
ha egy játékos rááll a rácsra ami a kör alakú terem közepén van,
azonnal elkezdődik egy eseménysorozat. a ringbe vezető bejárat bezárul
(aki kinn reked - kinn reked - a szerk), és High Justice Grimstone
megjelenik. ugyan piros a köre, mintha támadható lenne, azonban nem
lehet megütni, csak azt a célt szolgálja, hogy elmondja, mire is
számíthatunk. kiszabadít 3 hullámnyi nem-elite szörnyeteget, ezt
követi egy mini-boss. a szörnyek és a mini-boss véletlenszerűen
változnak néhány lehetséges közül: szörnyek lehetnek denevérek,
skorpiók, slejmek, pókok, a mini bossok pedig a következők:
Anub'shiah, Eviscerator, Gorosh the Dervish, Grizzle, Hendrum the
Creeper, Ok'thor the Breaker. ha a játékosok győznek, a ring bejárata
újra kinyílik, és egy második bejárat is szintúgy, ami elvezet a
küzdőtér fentebbi szintjére. az aréna nézői alapból ellenségesek
lennének (pirosak), ám ha győzelem után mennek fel a játékosok,
semlegessé válnak (sárga). itt fent harcolhatunk Fineous Darkvire
ellen, aztán pedig beválthatjuk Ironfel-t (tőle szerzett balta) egy
nagy törpeszobornál, hogy megszerezzük a Shadowforge Key-t (több ajtó
ezzel nyitható BRD-ben). dönthetnek úgy a játékosok, hogy nem
harcolnak az arénában, hanem a Shadowforge Lock-on mennek át, de ehhez
szükséges a Shadowforge Key, vagy valamilyen ajtónyitó dolog
(emlékezzünk rá, hogy így az aréna felső szintjén ellenséges lesz a
közönség, amellett nem hosszú az arénás harc és jó dropok vannak - a
szerk).
The Dark Iron Highway (Dark Iron főút)
ez a hosszú, egyenes, széles járda a bejárattól északra van, és
törpe-őrjáratok, kutyák, valamint alkalomadtán tűzelementálok őrzik. a
nyugati végén található az óriás, Bael'Gar, keleti végén pedig a Black
Anvil (Fekete üllő) található.
The Safe
A Széfnél találjuk a Dark Coffert, valamint a 12 Relic Coffert. Relic
Coffer Key-re van szükség,hogy ezeket kinyithassuk, és miután a
legjobboldalit kinyitjuk, a teremben lévő 4 gólem életre kel. ugyanitt
lehet megoldani a Heart of the mountain questet is.
Hogy hogyan nyithatjuk ki a Dark Coffert? ez az a hely tulajdonképpen,
ami miatt a magasszintű játékosok még mindig látogatják BRD-t. a kulcs
egy Dark Keepernél lesz, ami az instanceon belül található.
ugyanakkor, ő csak azután spawnol, ha megvizsgáltuk a teremben
található képet. ezután kapunk egy tanácsot, ami azonban a BRD-ben
kevésbé járatos játékosoknak nem sokat segíthet, itt van hát egy lista
a Keeperekről:
Dark Keeper Bethek: ez a legjobb spawn, rövid idő múlva egy patrol
kíséretében besétál a Coffer Roomba.
Dark Keeper Ofgut: nem messze General Angerforge-tól található.
szükség lesz a Shadowforge Key-re. miután átmész a Shadowforge Gate-n,
menj egyenesen, és pár mob-csoport után balra a lépcsőn le. ő és
testőrei egy törpecsoportnál lesznek.
Dark Keeper Pelver: A Domicile belsejében lesz, egy teremben, amit
nemrég hagytál el. menj ki a Coffer Roomból, fordulj balra, lépj be a
Domicile-be, menj fel az előtted lévő lépcsőn, és a Keeper a bal
oldaladon fog várakozni.
Dark Keeper uggel: menj ki a Coffer Roomból és fordulj jobbra. a
következő teremben lesz, ami tulajdonképpen egy barlang törpékkel és
gólemekkel.
Dark Keeper Vorfalk: a semleges Bárban lesz. szükséged lesz a
Shadowforge Key-re itt. a legtöbben azonban resetelni szokták az
instance-t, mintsem hogy végigharcolják magukat a Bárig.
Dark Keeper Zimrel: az aréna nézőközönségében lesz.
mikor megvan a kulcs a Keepertől, menj vissza a Dark Cofferhez és
nyisd ki. (ez 60asoknak szól, akik direkt a Coffer miatt vannak itt,
szóval lehet, hogy Shadowforge Key nélkül is meg lehet oldani - a
szerk).
The Black Anvil (A Fekete Üllő)
ez a nagy fémalkotmány a keleti végén áll a Dark Iron főútnak, és Lord
Incendius őrjáratoz körülötte. ez az egyetlen hely, ahol kovácsok és
mérnökök bedolgozhatják a dark iron-t a dolgaikba.
The Black Forge (A Fekete Kohó)
a Black Forge-ot kell használni hogy a Dark Iron-t Dark Iron Bar-okká
alakíthassuk, amit sok játék-végi kovács és mérnök recept használ. a
kohó nem sokkal a Molten Core felé vezető híd előtt található, és a
Hetek Terme után (romm of The Seven). miután kijössz a Hetek Terméből,
fordulj jobbra, aztán rögtön balra. ezután lesz egy rövid híd ami egy
magányos tűzelementálhoz vezet, aki mögött ott áll a kohó.
The Hall of Crafting
ezt a sziklás területet egy elite gólemből és 3 nem-elite törpéből
álló csoportok népesítik be. teljesen lineáris zóna, és felfelé
emelkedik. Fineous Darkvire járőrözik a terület egyik végétől a
másikig. ő dobja Ironfelt, ami a Shadowforge Key-s questhez szükséges.
The Shadowforge city
innen rálátásunk nyílik a Black Anvilre, és 2 részre van osztva ez a
terület. az első részre úgy juthatunk, hogy feljövünk a Hall of
Craftingból, és így bejárásunk nyílik a Vaultba valamint a Ring of Law
magasabb szintjeire. a másodikat a Grim Guzzlerből lehet elérni, és a
Chamber of Enchantment-be vezet. (ld később)
The Shadowforge Lock (Shadowforge Zár)
ez az alkotmány a bejárattól nem messze egy kis szobában van. ez a zár
irányítja a mozgatható hidat ami összeköti a Ring of Law felsőbb
szintjeit a Manufacturyval. ez a híd az egyetlen út a Manufactoryba,
és így az egyetlen út hogy elérjük az instance hátsó részeit. a Zárat
a Shadowforge Key működteti és ne mlehet picklockolni, vagy egyéb
módon nyitni. ha kinyitjuk a Zárat, elmozdul a híd, egyúttal lezúrul a
kapu a Dark Iron főúton. ezután lehetetlen elérni a Black Anvilt a
főút felől.
The Manufactory (a gyár)
ez a környék tele van gólemekkel és fegyvertechnikusokkal. a végében
áll Golem Lord Angelmach, körítve egy pár speciális gólemmel.
ajánlott, hogy a játékosok kitisztítsák a gyár területét először,
mivel az első dolog, amit a golem lord csinál, hogy végigfut a termen
szövetségesek után kutatva.
The Grim Guzzler (a Bár)
a bár egy felüdülés BRD-n belül, tele nem-ellenséges nem-elite részeg
törpékkel, pár nevesített speciális NPC-vel, néhány különleges
eseménnyel és egy questtel. van néhány sajátossága a területnek:
- ha megtámadsz egy kalapácsos őrt, az összes haverja
aggro-távolságban szintén rád támad. ezek a támadások általában úgy
végződnek, hogy 10-20 törpe van rajtatok, akik ugyan nem elitek, de
sokan vannak. mint minden semleges teretményt, ugyanúgy viselkednek -
ha elveszíted az aggrot, újra semlegesek lesznek. pl wipe után nem
lesznek ellenségesek ha visszatértek.
- mikor belépsz, az első amit észrevehetsz Ribbly Screwspigot lesz,
aki kezdetben barátságos. ha odamész hozzá, és szólsz neki, hogy a
fejéért jöttél, rögtön támadni fog, de ez nem hívja magára az őrök
figyelmét. annak érdekében, nehogy véletlenül megtámadj valakit és így
aggrot generálj egy csoporton, érdemes kihúzni a bejárat melletti üres
terembe.
- az üres teremben észrevehetünk 3 üres söröskorsót az asztalon. ha
rákattintunk jobb gombbal, összetörnek. ha mindhárom összetörik,
Hurley Blackbreath spawnol 3 barátjával és beszaladnak a terembe hogy
megtámadjanak téged.
- Mistress Nagmara egy barátságos succubus aki a bárban köröz és egy
questet ad: The love potion
- Plugger Spazzing a második szinten a bártulaj. alapból semleges és
egy árus. ha megtámadod, mindenki a bárban ellenséges lesz. emelett,
ha Mistress Nagrama lát ahogy harcolsz Plugger ellen, vanishel és nem
jön vissza.
- Plugger mellett láthatsz majd pár asztalt sörrel és malacokkal
rajta. ha ráklikkelsz jobb gombbal, felemelheted, de Plugger
észreveszi és aggrozik. ugyanezekt a dolgokat nála is lehet kapni.
- a bár kijárata a második emeleten található, egy zárt ajtó, amit
nem lehet lockpickelni. a kinyitásának 4 módja van:
- a lépcső tetején a bár 2 szintje között van egy gólem, Phalanx.
először barátságos. ha veszel 6 Dark Iron Ale-t (sör) Pluggertől és
leitatod velük Private Rocknot-ot, aki Pluggerhez közel egy asztalnál
ül, elkezdődik egy eseménysor, melyben Phalanx betöri az ajtót.
- ha teljesíted a Love Potion questet, Nagrama elillan a hátsó ajtón
át Private Rocknot-tal, és nyitva hagyják az ajtót. ezután bármikor
megkérheted Nagramát hogy nyissa ki az ajtót.
- ha megölöd Pluggert, bejön egy őrjárat a hátsó ajtón, nyitva hagyva
azt és ott fog állni az ajtó előtt. ez az őrjárat mindig ellenséges.
- egy rogue pickpockelheti Pluggert és megszerezheti a kulcsot (van
rá esély), ezt kb 10mp után Plugger észreveszi és bár nem aggroz, de
mindenki más ellenséges lesz a bárban.
- észreveheted, hogy ha veszel egy Dark Iron ale-t, akkor az
használható, de nem meginni fogja a karaktered, hanem eldobja a
földre, oda, ahova mutatsz. ilyenkor a legközelebbi törp odamegy
hozzá, felveszi, megissza és 6 másodpercre kiüti magát. viszonylag
messzire elmennek a törpék a sörért, tehát ki lehet vele csalni párat
a tömegből, hogy megölhesd. a leggyakrabban használt módja ennek az,
hogy a 4 törpét elcsaljátok Plugger mellől, hogy őt egyedül lehessen
leölni.
Ha a játékosok elhagyják a bárt a hátsó ajtón át, a Shadowforge City
másik felében találják magukat
The Chamber of Enchantment (a megvilágosodás kamrája)
ez a nagy terület teljesen üres, leszámítva Ambassador Flamelash-t
középen. ha legyőzitek, a Mold Foundryba vezet az út.
The Mold Foundry
a terület kicsi és jelentéktelen, elite gólemből és nem-elite
törpékből álló csoportokkal. az egyetlen említésre méltó tulajdonsága,
hogy van esély arra, hogy itt spawnol Panzer the Invincible (rare
elite boss). ez a szoba vezet a summoner's Tomb-ba.
Summoner's Tomb (az idéző kriptája)
Ez is egy olyan terület, ami eredetileg biztonságos. itt lakik a 7
szellem-törpe, tőlük származik a Dark Iron nemzet - és ők azok, akik
Ragnarost a világra idézték. ezeket a törpéket meg kell ölni, hogy
továbbjuthassunk a végső területekre, de mielőtt megtámadnánk őket,
érdemes a bányászoknak beszélniük Gloom'rel-rel, és megcsinálni a
questjét, hogy a Dark Iron olvasztás képességének birtokába
juthassanak. ha a csapat kész, beszéljetek Doom'rel-lel, és hívjátok
ki harcra!
Mikor a törpéket legyőztétek, megjelenik a Chest of the Seven (a Hetek
Ládája), és az ajtó kinyílik, ami a Lyceumhoz és a Molten Coreba
vezető hídhoz vezet.
The entrance to Molten Core (bejárat a Molten Corehoz)
2 csoportban 5-5 elementál áll a hídon - és a távolban a hullámző
portál ami Molten Coreba vezet. ez az a hely, ahol az Attunement to
the Core nevű questet be lehet fejezni, a Core Fragment a híd túlsó
végén szerezhető be, a portál mellett. ne feledd, nem kell bemenned
Molten Core-ba, hogy megoldhasd a questet, ha belépsz MC-be, és vissza
kijössz, BRD előtt, egy quest-adó ember mellett találod magad, aki az
MC-s questet is adja. ha így adódik, vissza kell menned BRD-be és
végigfutni rajta, hogy a csapatoddal lehess újra.
The Lyceum
Ebben a teremben rengeteg törpe áll és elég gyors a respawnjuk, sok
őrjárat mászkál ezen a területen. a túloldalon áll egy ajtó, ami az
Iron Hall-ba (a Vas Csarnoka) vezet. az ajtó zárt és nem
lockpickelhető. az egyetlen módja nyitásának az, hogy kétoldalt lévő
flamekeepereket (2db) meg kell ölni, elvenni tőlük egy-egy fáklyát, és
azokkal meggyújtani a lángolókat az ajtó két oldalán. miután felvette
valaki a fáklyát, az csak 5 percig marad nála, úgyhogy sietni kell a
lángoló meggyújtásával. mivel a flamekeeper nem elite, és eléggé
kiszámítható útvonalon halad, a terem közepe felé, egy magas szintű
játékos leszolozhatja őket. általános taktika, hogy egy rogue vagy
druid bestealthel középre, ott leöli a 2 flamekeepert, a csapat másik
része vonul az ajtó felé, a stealth-es lootol, odamegy az ajtóhoz és
meggyújtja a lángolót. ha egy meggyúlik, az már utána úgy is marad.
The Iron Hall
a terem hosszúkás, vaskos oszlopokkal és a végében Magmus áll őrként.
miután Magmus aggrozik, az oszlopok elkezdenek tüzet fújni, kb
10másodpercenként. a játékosoknak úgy érdemes állniuk, hogy elkerüljék
a tűzsebzést.
The Emperor's Seat (az uralkodó széke)
a terem nagy és teli van mindenféle törpecsoportokkal, valamint
Emperor Dagran Taurissian és Princess Moira Bronzebeard ülnek a
végében. a teremnek üresnek kell lennie, mikor rátámadtok az
uralkodóra, mivel szólítani fog mindenkit, hogy segítsék harcát. a
Princess egy gyógyító, és ha a Royal Rescue questet teljesíteni
akarjuk, életben kell maradnia, mikor az uralkodó meghal.
Rövidutak
mint korábban említettem, a Shadowforge Key kell ahhoz, hogy a
Manufacturyt elérjük. egy magas szintű rogue vagy druid a kulccsal be
tud lopakodni egészen a bárig anélkül, hogy harcolnia kelljen, amit
gyakran használnak arra, hogy kifarmolják Plugger Barman Shankerét,
ami remek rogue fegyver 60as szint alatt. (level 50 a követelménye)
van egy lehetőség arra, hogy elmenjünk a Mold Foundry és a Summoner's
Tomb mellett. a Chamber of Enchantmentből bele lehet ugrani a lávába,
kiúszni egy szigeten, majd egy rövidebb úszással el lehet érni a másik
partot, ami a Molten Coreba vezető hídnál végződik. a lávában úszás
fájdalmas és hosszú, valamint a szigeten 4 tűzelementál is van.
emellett, a harc a Hetekkel jó lootot ad, ezért általában szeretik az
emberek. kicsi csoportnak, vagy szolo játékosoknak lehet hasznos ez a
kerülő, akik a black forge-ot vagy MC bejáratát akarják csak elérni.
magas fire resistance-al, potionnel, gyógyítással túl lehet élni,
aztán el lehet stealthelni az elementálok mellett. egy mérnök
Parachute Cloakja (ejtőernyős köpeny), egy mage Slow fall spellje,
vagy egy pap Levitation-je sokat segíthet a sebzés csökkentésében.
forrás: www.wowwiki.com
A World of Warcraft a Blizzard Entertainment bejegyzett védjegye. |
© Chardonnay 2004-2006||