slave2wage | Rerolled :: Zka blogok


Szólj be itt:
  
[10:42] karonfoll: Zka, GN-en küldtem egy üzenetet, jársz arra még néha?
[14:04] Con: nem tünt fel, hogy ilyen rág nem néztem...
[14:04] Con: bocs, igazad van, tényleg nem elérhető :)
[14:03] Con: működik, bár nem pörög túlságosan
[14:03] Con: frostshock.eu/
[08:50] karonfoll: na mindegy, az utolsó biztos lekapcsolat a villanyt.
[08:50] karonfoll: mivel évek óta nem játszok Bliz játékokkal (se) itt követem a híreket. de 2-3 hete nem elérhető.
[23:23] Zka: évek óta eszembe se jutott, hogy volt ilyen :)
[21:08] karonfoll: amúgy a Frostshock nem tudjátok hova lett?
[20:22] Berikkusu: Thx Zka
[15:24] Con: írtam ki szavazást guild talival kapcsolatban
[20:08] Moldruck: Boldog Karácsonyt kívánok Nektek!
[11:47] Csontos: Te honnan tudod? Nem is voltal ott:D
[14:39] Mégötlövés: Nem is volt részeg senki:P
[14:34] Universalis: Holnap ilyenkor már biztos lesz, aki kidől a kánikulás piálástól :P

Jelenleg bejelentkezve:

0 felhasználó

Regisztrált:
640 felhasználó
383 karakter
Legutóbb: Michailyjc

Blackrock Depths

2006-05-22 Szeptember


Egy kanyargós instance, ami sokak számára kiismerhetetlen, de ezzel a leírással elég jól meg lehet ismerni.

Térképet hozzá a következő oldalon találhattok:
http://www.atlasmod.com/Maps/BlackrockDepths.jpg

Ezek a zónák találhatóak benne:


Detention Block (börtön blokk)

ez az a terület, ahol Kharan Mighthammer és Marshal Windsor is fogvatartottak. celláik ajtaja vagy lockpick képességgel (vagy alternatíváival), vagy a High Interrogator Gerstahn nevű asszonykától zsákmányolt kulccsal nyitható, aki ennek a területnek a közepén található. Ha a játékosok ki szeretnék szabadítani Marshal Windsort, először érdemes kitisztítaniuk az egész Detention blockot, mert ha elkezdődik a Jail break (szabadulás) quest, a területnek nagyjából minden zegzugát bejárja majd, és kevés idő lesz feltöltődni a sok harc közben. mikor kiszabadul Windsor, először bejárja a körfolyosót itt, aztán a bejáratnál lévő nagy nyílt területet, majd az alagúton indul el, ami a Ring of Law mellett található.


The ring of law (a jog gyűrűje)

ha egy játékos rááll a rácsra ami a kör alakú terem közepén van, azonnal elkezdődik egy eseménysorozat. a ringbe vezető bejárat bezárul (aki kinn reked - kinn reked - a szerk), és High Justice Grimstone megjelenik. ugyan piros a köre, mintha támadható lenne, azonban nem lehet megütni, csak azt a célt szolgálja, hogy elmondja, mire is számíthatunk. kiszabadít 3 hullámnyi nem-elite szörnyeteget, ezt követi egy mini-boss. a szörnyek és a mini-boss véletlenszerűen változnak néhány lehetséges közül: szörnyek lehetnek denevérek, skorpiók, slejmek, pókok, a mini bossok pedig a következők: Anub'shiah, Eviscerator, Gorosh the Dervish, Grizzle, Hendrum the Creeper, Ok'thor the Breaker. ha a játékosok győznek, a ring bejárata újra kinyílik, és egy második bejárat is szintúgy, ami elvezet a küzdőtér fentebbi szintjére. az aréna nézői alapból ellenségesek lennének (pirosak), ám ha győzelem után mennek fel a játékosok, semlegessé válnak (sárga). itt fent harcolhatunk Fineous Darkvire ellen, aztán pedig beválthatjuk Ironfel-t (tőle szerzett balta) egy nagy törpeszobornál, hogy megszerezzük a Shadowforge Key-t (több ajtó ezzel nyitható BRD-ben). dönthetnek úgy a játékosok, hogy nem harcolnak az arénában, hanem a Shadowforge Lock-on mennek át, de ehhez szükséges a Shadowforge Key, vagy valamilyen ajtónyitó dolog (emlékezzünk rá, hogy így az aréna felső szintjén ellenséges lesz a közönség, amellett nem hosszú az arénás harc és jó dropok vannak - a szerk).


The Dark Iron Highway (Dark Iron főút)

ez a hosszú, egyenes, széles járda a bejárattól északra van, és törpe-őrjáratok, kutyák, valamint alkalomadtán tűzelementálok őrzik. a nyugati végén található az óriás, Bael'Gar, keleti végén pedig a Black Anvil (Fekete üllő) található.


The Safe

A Széfnél találjuk a Dark Coffert, valamint a 12 Relic Coffert. Relic Coffer Key-re van szükség,hogy ezeket kinyithassuk, és miután a legjobboldalit kinyitjuk, a teremben lévő 4 gólem életre kel. ugyanitt lehet megoldani a Heart of the mountain questet is.
Hogy hogyan nyithatjuk ki a Dark Coffert? ez az a hely tulajdonképpen, ami miatt a magasszintű játékosok még mindig látogatják BRD-t. a kulcs egy Dark Keepernél lesz, ami az instanceon belül található. ugyanakkor, ő csak azután spawnol, ha megvizsgáltuk a teremben található képet. ezután kapunk egy tanácsot, ami azonban a BRD-ben kevésbé járatos játékosoknak nem sokat segíthet, itt van hát egy lista a Keeperekről:
Dark Keeper Bethek: ez a legjobb spawn, rövid idő múlva egy patrol kíséretében besétál a Coffer Roomba.
Dark Keeper Ofgut: nem messze General Angerforge-tól található. szükség lesz a Shadowforge Key-re. miután átmész a Shadowforge Gate-n, menj egyenesen, és pár mob-csoport után balra a lépcsőn le. ő és testőrei egy törpecsoportnál lesznek.
Dark Keeper Pelver: A Domicile belsejében lesz, egy teremben, amit nemrég hagytál el. menj ki a Coffer Roomból, fordulj balra, lépj be a Domicile-be, menj fel az előtted lévő lépcsőn, és a Keeper a bal oldaladon fog várakozni.
Dark Keeper uggel: menj ki a Coffer Roomból és fordulj jobbra. a következő teremben lesz, ami tulajdonképpen egy barlang törpékkel és gólemekkel.
Dark Keeper Vorfalk: a semleges Bárban lesz. szükséged lesz a Shadowforge Key-re itt. a legtöbben azonban resetelni szokták az instance-t, mintsem hogy végigharcolják magukat a Bárig.
Dark Keeper Zimrel: az aréna nézőközönségében lesz. mikor megvan a kulcs a Keepertől, menj vissza a Dark Cofferhez és nyisd ki. (ez 60asoknak szól, akik direkt a Coffer miatt vannak itt, szóval lehet, hogy Shadowforge Key nélkül is meg lehet oldani - a szerk).


The Black Anvil (A Fekete Üllő)

ez a nagy fémalkotmány a keleti végén áll a Dark Iron főútnak, és Lord Incendius őrjáratoz körülötte. ez az egyetlen hely, ahol kovácsok és mérnökök bedolgozhatják a dark iron-t a dolgaikba.


The Black Forge (A Fekete Kohó)

a Black Forge-ot kell használni hogy a Dark Iron-t Dark Iron Bar-okká alakíthassuk, amit sok játék-végi kovács és mérnök recept használ. a kohó nem sokkal a Molten Core felé vezető híd előtt található, és a Hetek Terme után (romm of The Seven). miután kijössz a Hetek Terméből, fordulj jobbra, aztán rögtön balra. ezután lesz egy rövid híd ami egy magányos tűzelementálhoz vezet, aki mögött ott áll a kohó.


The Hall of Crafting

ezt a sziklás területet egy elite gólemből és 3 nem-elite törpéből álló csoportok népesítik be. teljesen lineáris zóna, és felfelé emelkedik. Fineous Darkvire járőrözik a terület egyik végétől a másikig. ő dobja Ironfelt, ami a Shadowforge Key-s questhez szükséges.


The Shadowforge city

innen rálátásunk nyílik a Black Anvilre, és 2 részre van osztva ez a terület. az első részre úgy juthatunk, hogy feljövünk a Hall of Craftingból, és így bejárásunk nyílik a Vaultba valamint a Ring of Law magasabb szintjeire. a másodikat a Grim Guzzlerből lehet elérni, és a Chamber of Enchantment-be vezet. (ld később)


The Shadowforge Lock (Shadowforge Zár)

ez az alkotmány a bejárattól nem messze egy kis szobában van. ez a zár irányítja a mozgatható hidat ami összeköti a Ring of Law felsőbb szintjeit a Manufacturyval. ez a híd az egyetlen út a Manufactoryba, és így az egyetlen út hogy elérjük az instance hátsó részeit. a Zárat a Shadowforge Key működteti és ne mlehet picklockolni, vagy egyéb módon nyitni. ha kinyitjuk a Zárat, elmozdul a híd, egyúttal lezúrul a kapu a Dark Iron főúton. ezután lehetetlen elérni a Black Anvilt a főút felől.


The Manufactory (a gyár)

ez a környék tele van gólemekkel és fegyvertechnikusokkal. a végében áll Golem Lord Angelmach, körítve egy pár speciális gólemmel. ajánlott, hogy a játékosok kitisztítsák a gyár területét először, mivel az első dolog, amit a golem lord csinál, hogy végigfut a termen szövetségesek után kutatva.


The Grim Guzzler (a Bár)

a bár egy felüdülés BRD-n belül, tele nem-ellenséges nem-elite részeg törpékkel, pár nevesített speciális NPC-vel, néhány különleges eseménnyel és egy questtel. van néhány sajátossága a területnek:
- ha megtámadsz egy kalapácsos őrt, az összes haverja aggro-távolságban szintén rád támad. ezek a támadások általában úgy végződnek, hogy 10-20 törpe van rajtatok, akik ugyan nem elitek, de sokan vannak. mint minden semleges teretményt, ugyanúgy viselkednek - ha elveszíted az aggrot, újra semlegesek lesznek. pl wipe után nem lesznek ellenségesek ha visszatértek.
- mikor belépsz, az első amit észrevehetsz Ribbly Screwspigot lesz, aki kezdetben barátságos. ha odamész hozzá, és szólsz neki, hogy a fejéért jöttél, rögtön támadni fog, de ez nem hívja magára az őrök figyelmét. annak érdekében, nehogy véletlenül megtámadj valakit és így aggrot generálj egy csoporton, érdemes kihúzni a bejárat melletti üres terembe.
- az üres teremben észrevehetünk 3 üres söröskorsót az asztalon. ha rákattintunk jobb gombbal, összetörnek. ha mindhárom összetörik, Hurley Blackbreath spawnol 3 barátjával és beszaladnak a terembe hogy megtámadjanak téged.
- Mistress Nagmara egy barátságos succubus aki a bárban köröz és egy questet ad: The love potion
- Plugger Spazzing a második szinten a bártulaj. alapból semleges és egy árus. ha megtámadod, mindenki a bárban ellenséges lesz. emelett, ha Mistress Nagrama lát ahogy harcolsz Plugger ellen, vanishel és nem jön vissza.
- Plugger mellett láthatsz majd pár asztalt sörrel és malacokkal rajta. ha ráklikkelsz jobb gombbal, felemelheted, de Plugger észreveszi és aggrozik. ugyanezekt a dolgokat nála is lehet kapni.
- a bár kijárata a második emeleten található, egy zárt ajtó, amit nem lehet lockpickelni. a kinyitásának 4 módja van:
- a lépcső tetején a bár 2 szintje között van egy gólem, Phalanx. először barátságos. ha veszel 6 Dark Iron Ale-t (sör) Pluggertől és leitatod velük Private Rocknot-ot, aki Pluggerhez közel egy asztalnál ül, elkezdődik egy eseménysor, melyben Phalanx betöri az ajtót.
- ha teljesíted a Love Potion questet, Nagrama elillan a hátsó ajtón át Private Rocknot-tal, és nyitva hagyják az ajtót. ezután bármikor megkérheted Nagramát hogy nyissa ki az ajtót.
- ha megölöd Pluggert, bejön egy őrjárat a hátsó ajtón, nyitva hagyva azt és ott fog állni az ajtó előtt. ez az őrjárat mindig ellenséges.
- egy rogue pickpockelheti Pluggert és megszerezheti a kulcsot (van rá esély), ezt kb 10mp után Plugger észreveszi és bár nem aggroz, de mindenki más ellenséges lesz a bárban.
- észreveheted, hogy ha veszel egy Dark Iron ale-t, akkor az használható, de nem meginni fogja a karaktered, hanem eldobja a földre, oda, ahova mutatsz. ilyenkor a legközelebbi törp odamegy hozzá, felveszi, megissza és 6 másodpercre kiüti magát. viszonylag messzire elmennek a törpék a sörért, tehát ki lehet vele csalni párat a tömegből, hogy megölhesd. a leggyakrabban használt módja ennek az, hogy a 4 törpét elcsaljátok Plugger mellől, hogy őt egyedül lehessen leölni.
Ha a játékosok elhagyják a bárt a hátsó ajtón át, a Shadowforge City másik felében találják magukat


The Chamber of Enchantment (a megvilágosodás kamrája)

ez a nagy terület teljesen üres, leszámítva Ambassador Flamelash-t középen. ha legyőzitek, a Mold Foundryba vezet az út.


The Mold Foundry

a terület kicsi és jelentéktelen, elite gólemből és nem-elite törpékből álló csoportokkal. az egyetlen említésre méltó tulajdonsága, hogy van esély arra, hogy itt spawnol Panzer the Invincible (rare elite boss). ez a szoba vezet a summoner's Tomb-ba.


Summoner's Tomb (az idéző kriptája)

Ez is egy olyan terület, ami eredetileg biztonságos. itt lakik a 7 szellem-törpe, tőlük származik a Dark Iron nemzet - és ők azok, akik Ragnarost a világra idézték. ezeket a törpéket meg kell ölni, hogy továbbjuthassunk a végső területekre, de mielőtt megtámadnánk őket, érdemes a bányászoknak beszélniük Gloom'rel-rel, és megcsinálni a questjét, hogy a Dark Iron olvasztás képességének birtokába juthassanak. ha a csapat kész, beszéljetek Doom'rel-lel, és hívjátok ki harcra!
Mikor a törpéket legyőztétek, megjelenik a Chest of the Seven (a Hetek Ládája), és az ajtó kinyílik, ami a Lyceumhoz és a Molten Coreba vezető hídhoz vezet.


The entrance to Molten Core (bejárat a Molten Corehoz)

2 csoportban 5-5 elementál áll a hídon - és a távolban a hullámző portál ami Molten Coreba vezet. ez az a hely, ahol az Attunement to the Core nevű questet be lehet fejezni, a Core Fragment a híd túlsó végén szerezhető be, a portál mellett. ne feledd, nem kell bemenned Molten Core-ba, hogy megoldhasd a questet, ha belépsz MC-be, és vissza kijössz, BRD előtt, egy quest-adó ember mellett találod magad, aki az MC-s questet is adja. ha így adódik, vissza kell menned BRD-be és végigfutni rajta, hogy a csapatoddal lehess újra.


The Lyceum

Ebben a teremben rengeteg törpe áll és elég gyors a respawnjuk, sok őrjárat mászkál ezen a területen. a túloldalon áll egy ajtó, ami az Iron Hall-ba (a Vas Csarnoka) vezet. az ajtó zárt és nem lockpickelhető. az egyetlen módja nyitásának az, hogy kétoldalt lévő flamekeepereket (2db) meg kell ölni, elvenni tőlük egy-egy fáklyát, és azokkal meggyújtani a lángolókat az ajtó két oldalán. miután felvette valaki a fáklyát, az csak 5 percig marad nála, úgyhogy sietni kell a lángoló meggyújtásával. mivel a flamekeeper nem elite, és eléggé kiszámítható útvonalon halad, a terem közepe felé, egy magas szintű játékos leszolozhatja őket. általános taktika, hogy egy rogue vagy druid bestealthel középre, ott leöli a 2 flamekeepert, a csapat másik része vonul az ajtó felé, a stealth-es lootol, odamegy az ajtóhoz és meggyújtja a lángolót. ha egy meggyúlik, az már utána úgy is marad.


The Iron Hall

a terem hosszúkás, vaskos oszlopokkal és a végében Magmus áll őrként. miután Magmus aggrozik, az oszlopok elkezdenek tüzet fújni, kb 10másodpercenként. a játékosoknak úgy érdemes állniuk, hogy elkerüljék a tűzsebzést.


The Emperor's Seat (az uralkodó széke)

a terem nagy és teli van mindenféle törpecsoportokkal, valamint Emperor Dagran Taurissian és Princess Moira Bronzebeard ülnek a végében. a teremnek üresnek kell lennie, mikor rátámadtok az uralkodóra, mivel szólítani fog mindenkit, hogy segítsék harcát. a Princess egy gyógyító, és ha a Royal Rescue questet teljesíteni akarjuk, életben kell maradnia, mikor az uralkodó meghal.


Rövidutak

mint korábban említettem, a Shadowforge Key kell ahhoz, hogy a Manufacturyt elérjük. egy magas szintű rogue vagy druid a kulccsal be tud lopakodni egészen a bárig anélkül, hogy harcolnia kelljen, amit gyakran használnak arra, hogy kifarmolják Plugger Barman Shankerét, ami remek rogue fegyver 60as szint alatt. (level 50 a követelménye) van egy lehetőség arra, hogy elmenjünk a Mold Foundry és a Summoner's Tomb mellett. a Chamber of Enchantmentből bele lehet ugrani a lávába, kiúszni egy szigeten, majd egy rövidebb úszással el lehet érni a másik partot, ami a Molten Coreba vezető hídnál végződik. a lávában úszás fájdalmas és hosszú, valamint a szigeten 4 tűzelementál is van. emellett, a harc a Hetekkel jó lootot ad, ezért általában szeretik az emberek. kicsi csoportnak, vagy szolo játékosoknak lehet hasznos ez a kerülő, akik a black forge-ot vagy MC bejáratát akarják csak elérni. magas fire resistance-al, potionnel, gyógyítással túl lehet élni, aztán el lehet stealthelni az elementálok mellett. egy mérnök Parachute Cloakja (ejtőernyős köpeny), egy mage Slow fall spellje, vagy egy pap Levitation-je sokat segíthet a sebzés csökkentésében.

forrás: www.wowwiki.com