slave2wage | Rerolled :: Zka blogok


Szólj be itt:
  
[10:42] karonfoll: Zka, GN-en küldtem egy üzenetet, jársz arra még néha?
[14:04] Con: nem tünt fel, hogy ilyen rág nem néztem...
[14:04] Con: bocs, igazad van, tényleg nem elérhető :)
[14:03] Con: működik, bár nem pörög túlságosan
[14:03] Con: frostshock.eu/
[08:50] karonfoll: na mindegy, az utolsó biztos lekapcsolat a villanyt.
[08:50] karonfoll: mivel évek óta nem játszok Bliz játékokkal (se) itt követem a híreket. de 2-3 hete nem elérhető.
[23:23] Zka: évek óta eszembe se jutott, hogy volt ilyen :)
[21:08] karonfoll: amúgy a Frostshock nem tudjátok hova lett?
[20:22] Berikkusu: Thx Zka
[15:24] Con: írtam ki szavazást guild talival kapcsolatban
[20:08] Moldruck: Boldog Karácsonyt kívánok Nektek!
[11:47] Csontos: Te honnan tudod? Nem is voltal ott:D
[14:39] Mégötlövés: Nem is volt részeg senki:P
[14:34] Universalis: Holnap ilyenkor már biztos lesz, aki kidől a kánikulás piálástól :P

Jelenleg bejelentkezve:

0 felhasználó

Regisztrált:
645 felhasználó
383 karakter
Legutóbb: WilliamLek

Fire vagy frost?

2006-09-25 Zka (Chardonnay)

Az örök dilemma :)
Eddigi frostbuildem 10/41 volt, most 17/31/3 fire buildet használok. Nem bírtam ki, hogy össze ne hasonlítsam őket. Kifejezetten 1 célpontos sebzést nézünk, raidbosson ami nem fagyasztható. Missekkel, resistanciákkal nem számolok. Elméletileg ez mind frost mind fire esetén ugyanolyan arányban csökkenti a sebzést, ha az ellenfél fire és frost resistje egyenlő. Curse of elementset sem számolok bele, mert az is egyformán hat mindkét buildre. (na jó, a fire ignite működési mechnanizmusa miatt ez nem igaz, mert a fire buildnek jobb a CoE, de ezt hanyagoljuk el)

A karakter adatai
Selfbuffal + spirit buffal (azaz minimális raidbuffolásal) hozzávetőlegesen 300 int, 230 spirit (280 evokáció alatt), 2% crit, 400 damage, 6000 mana, 6 mp5.

A frostbuild adatai
Clearcasting, piercing ice, ice shards, winters chill (4/5), frost channelling, imp.frostbolt.

A firebuild adatai
Clearcasting, arcane meditation (2/3), ignite, incinerate, imp.scorch, imp.fireball, firepower, critical mass, combustion, master of elements (1/3).

Használati esetek
* A frostbuilddel 1 féle dolgot lehet tenni, frostboltot spamelni. Az egyszerűség kedvéért úgy számolom, hogy a csata teljes ideje alatt 5 winter's chill fent van a bosson.
* A fire build már sokkal bonyolultabb. Itt is egyszerűsítek: úgy számolom hogy végig fent van az 5 fire vulnerability az imp.scorchból. Cserébe viszont NEM számolok egyáltalán a rolling igniteokkal. Fentebb írtam, hogy a curse of elementset sem számítom be, ami megintcsak a fire buildnek hátrányos döntés: ugyanis az ignite tickekre ismételten rárakódik a bónusz, azaz a fire crit damage nem 210, de kb 225% lesz... Fire buildben lehet fireballt spamelni, amiről már az intuíció is azonnal megsúgja, hogy nem lesz jó egy hosszú csatában. Lehet scorchot spamelni illetve scorch spam során clearcast esetén fireballt tolni. A valós helyzet azonban egy hybrid megoldás: 5 vulnerabilityt mindig fenntartom scorchhal, clearcast esetén ha nincs épp ignite akkor fireballt lövök, ha ignite van akkor mindenképp scorchot. Ha sok a manám akkor fireball spam, amennyire a vulnerability debuff engedi - mert időnként be kell szúrni egy scorchot mindenképp. A combustionról nem beszéltünk, azt sem számoltam bele a képbe. A fire tehát nagyon rugalmas, lehet vele hatalmas DPS-t tolni ha van elég mana, de lehet vele igen takarékosan jó sebzést fenntartani. Nagy szerencse esetén pedig olyan rolling ignitet lehet csinálni ami mindent túlsebez a raidben :) Mindezeket nem számoltam be. Egyszerűen csak 210%-nak számolok minden critet, mintha soha nem lenne rolling ignite.

Magyarázat a számításokhoz
Minden adat úgy van számolva, hogy a teljes manapool + 1 evokáció alatt mennyi fér ki a csövön. Managem és potik nincsenek számolva. A fent említett build teljes manapoolja így 11289,6 mana. Ehhez jön még hozzá a csata közbeni manaregen, master of elements és mivel nekem az is van, a blue dragon card proc. Ez utóbbival a példák nem számolnak, de megintcsak evidens, hogy a scorch buildek ebből sokkal többet profitálnak. A DPS a másodpercenkénti sebzést, a DPM pedig a manapontonkénti sebzést jelenti. Magyarázat a clearcasthoz: mivel CC akkor is következhet ha az előző spell CC volt, a nemclear castokhoz képest a CC aránya valójában nem 10%, hanem 11,11..%. A számítások menete: kiszámolom a teljes elköltött manát, úgy hogy hozzáadom a manapoolhoz az evokációt (de nem többet mint a manapool). Kiszámolom, hogy melyik spell átlagosan mennyit sebez critek nélkül és critekkel. Kiszámolom a spell manaköltségét az esetleges talent (frost channeling) levonásával illetve a spell kasztideje alatt történő manaregent levonom a spell költségéből. A spell crit esélye alapján kiszámolom, átlagosan mennyi mana jön vissza master of elementsből (MoE) egy kaszt alatt. Ezzel is csökkentem a spell manaköltségét. Ezekből a számokból már elég evidensen következnek az adatok. A teljes manapool elosztva a regennel, MoE-vel csökkentett manaköltséggel kiadja, mennyi nem clearcast fér ki a teljes manapoolból. Ezt a számot szorzom 0,11111-gyel hogy megkapjam a clearcastok számát. A clearcastolt spellek normálisan sebeznek de a költségük 0 mana. A clearcastolt és normál spellek kasztidejének és az evo 8 másodpercének összege kiadja a teljes időtartamot. A clearcast során történő critekből nem számolom a MoE-vel visszanyert manát, de ez talán nem annyira jelentős :) A számításokhoz felhasznált excel file letölthető innen, remélem nincs benne tévedés. Arcane ágon benne vannak a BC talentek is, a többi ágon nincsenek.

Frostbolt (rank10) spam adatai
átlag sebzés per frostbolt957
frostboltok száma (clearcastokkal)64,71 db
teljes időtartam170s
összesített DPS364,87
összesített DPM4,72
teljes okozott sebzés61946

Fireball (rank11) spam adatai
átlag sebzés per fireball1501
fireballok száma (clearcastokkal)36,21 db
teljes időtartam117s
összesített DPS466,15
összesített DPM4,19
teljes okozott sebzés54370

Scorch (rank7) spam adatai
átlag sebzés per scorch639
scorchok száma (clearcastokkal)99,77 db
teljes időtartam158s
összesített DPS404,42
összesített DPM4,70
teljes okozott sebzés63761

Scorch (rank7) spam + clearcast esetén fireball rank11 adatai
scorchok száma89,8 db
fireballok száma9,98 db
teljes időtartam173s
összesített DPS419,20
összesített DPM5,25
teljes okozott sebzés72366

Bónusz táblázat #1: frost leeching build* rank10 frostbolt spam adatai
átlag sebzés per frostbolt1011
frostboltok száma (clearcastokkal)62,62 db
teljes időtartam182s
összesített DPS386,72
összesített DPM4,94
teljes okozott sebzés70367

Bónusz táblázat #2: frostbolt rank5 spam (csak clearcast + max frostbolt sebzéstalentek)
átlag sebzés per frostbolt568
frostboltok száma (clearcastokkal)216,84 db
teljes időtartam550s
összesített DPS223,79
összesített DPM7,13
teljes okozott sebzés123102

Bónusz táblázat #3: scorch rank1 spam (csak clearcast + max fire sebzéstalentek)
átlag sebzés per scorch346
scorchok száma (clearcastokkal)372,12 db
teljes időtartam566s
összesített DPS227,50
összesített DPM7,39
teljes okozott sebzés128802

*: A leeching build olyan arcane/frost build amiben nincs winter's chill, de van arcane instability 3/3 és arcane meditation 3/3. Ez nyilván csak akkor jó, ha valaki más winter's chilljéből kapja a critet, ezért hívják leeching (élősködő) buildnek.

A tanulságot mindenki vonja le magának, elmondom én mit vontam le:

megállapítások a frost buildről
- A frost damage valamivel jobb DPM-et biztosít, de nincs rugalmassága, mivel csak 1 támadóvarázslata van.
- A példában vizsgált buildben van shatter, ami fagyaszható trashmobokon akár singletarget, akár AOE során hatalmas előnyt jelent.
- A példában vizsgált buildben nyilvánvalóan van ice block is, ami életmentő funkciójával sokat segít a sebzés folytatásában.
- A bónusz táblázatban vizsgált leeching build a jelenleg létező legmagasabb sebzésű frost build...
- Nem tudok frost immunis raid bossról.
- A frost build egyformán profitál a crit és a spelldamage bónuszokból.
- AOE kiting rulez.
- Egyenletes sebzés, egyenletes threat.

megállapítások a fire buildről
- A DPM csak akkor jó, ha a fire vulnerability debuff fent van a célponton, ekkor azonban okos használattal a DPM verhetetlen.
- A DPS rugalmas, ha a mana bőven elég, akkor fireballok segítségével a frost DPS messze megelőzhető. Ha kevés a mana, a moderált scorch+fireball kombó kellően takarékos.
- Több firemage combustionnal összedolgozva imba rolling igniteokat csinálhat. Okos használattal és kis szerencsével még egyedül is könnyen elérhető 500-700as rolling ignite 6-10 secig.
- Sajnos a sok DPS stop ami a legtöbb raid csatában van, elég csúnyán keresztülhúzza az ignite görgető kísérleteket.
- A vizsgált build DPM-je fokozható lenne +2 master of elements ponttal.
- Burning Crusade arcane potency + scorch/clearcast fireball + combustion + MoE = ownage...
- Sok fire immunis raidboss van és túl sok fire rezisztens boss/trash mindenféle instákban.
- A fire build jobban profitál a crit bónuszból, mint a spelldamageből. (rolling ignite miatt)
- A fire build jobban profitál a crit bónuszból, mint a frostbuildek. (210% crit sebzés miatt)
- A fire build jobban profitál a spell penetration tárgyakból, mint a frostbuildek. (több fire resistant mob miatt)
- Közel nulla kiting képesség.
- Hatalmas kiugró értékek lehetnek a sebzésben, a threatmeter a barátod. Meg a tanké is.

Összességében ha a frost többet sebez egy mintavételezés során, az az alábbiak miatt van. Buildtől, játékostól, szituációtól stb nagyon függően:
- magas túlélési ráta az iceblock/barrier miatt
- hatalmas AOE damage a shatter miatt
- fagyasztható trashmobok esetén megugró critrate, nagyobb sebzés

Alapvetően ami igazán számít az a bossfight: itt 1v1 damageben hasonló gear mellett a frost nem érheti el a firedamaget, feltéve hogy a boss nem fire rezisztens. Ha mégis eléri, a firemage tanulja meg az osztályát használni. Természetesen sokhelyütt van bossfightok alatt is aoe, ahol nagyon is jól jön a shatter imba aoe sebzése, vagy a frost mass kiting képessége, ezért nem jelenthetjük ki, hogy minden raiding mage speceljen gyorsan fire talentre mert az jó lesz neki. Mint mindenhol ebben a játékban, a csapatjáték az elsődleges prioritás, ez pedig feltételezi, hogy mind fire, mint frostmage van a csapatban, mert mindkét spec másban erős. Ez a kis cikk nem akar senkit rábeszélni semmire. Célom a fire és frost jelenlegi singletarget damage kapacitásának és DPMjének összevetése volt. Mindenesetre azzal a mítosszal biztosan leszámolhatunk, hogy a fire DPM botrányosan alacsony. Raid bossfightban nem.