slave2wage | Rerolled :: Zka blogok


Szólj be itt:
  
[10:42] karonfoll: Zka, GN-en küldtem egy üzenetet, jársz arra még néha?
[14:04] Con: nem tünt fel, hogy ilyen rág nem néztem...
[14:04] Con: bocs, igazad van, tényleg nem elérhető :)
[14:03] Con: működik, bár nem pörög túlságosan
[14:03] Con: frostshock.eu/
[08:50] karonfoll: na mindegy, az utolsó biztos lekapcsolat a villanyt.
[08:50] karonfoll: mivel évek óta nem játszok Bliz játékokkal (se) itt követem a híreket. de 2-3 hete nem elérhető.
[23:23] Zka: évek óta eszembe se jutott, hogy volt ilyen :)
[21:08] karonfoll: amúgy a Frostshock nem tudjátok hova lett?
[20:22] Berikkusu: Thx Zka
[15:24] Con: írtam ki szavazást guild talival kapcsolatban
[20:08] Moldruck: Boldog Karácsonyt kívánok Nektek!
[11:47] Csontos: Te honnan tudod? Nem is voltal ott:D
[14:39] Mégötlövés: Nem is volt részeg senki:P
[14:34] Universalis: Holnap ilyenkor már biztos lesz, aki kidől a kánikulás piálástól :P

Jelenleg bejelentkezve:

0 felhasználó

Regisztrált:
639 felhasználó
383 karakter
Legutóbb: trieksisy

Változások a Burning Crusade-ben

2006-11-08 Zka (v1.0)


Biztosan mindenki hallott már a WoW jövő év elején (elvileg január végén) megjelenő új kiegészítőjéről ahol 70. szintig lehet fejlődni új területeken, új instákban. A BC nem csak egyszerű plusz terület, plusz szintek - nagyon sok alapvető dolog fog megváltozni benne. Egy (nem annyira) rövid összefoglalót próbálok most adni, hogy mire lehet számítani.

70. szint: újabb 10 szintet tudunk majd fejlődni és ennek megfelelően +10 talentpontot lesz lehetőségünk elverni mindenféle hasznos és haszontalan dologra. Minden kaszt minden talentfája bővülni fog 2 újabb szinttel, új képességekkel. Sokhelyütt a meglevő talentek is változni fognak. BC talent kalkulátorok a wowheaden... (A Tools menüből fent kiválasztható minden kaszt BC talentfája)

Socketek: az új területeken található egyes tárgyakon a Diablo2-ből megismert socketek lesznek, azaz foglalatok amikben extra tápokat adó ékköveket lehet majd elhelyezni. A socketrendszer meg van bolondítva azzal, hogy minden socketnek van valamilyen "színe" és ha olyan ékkő kerül bele ami ennek megfelelő színű, az extra bónuszt adhat (socket bonus) a tárgyra. Ennek a működését jól bemutatja ez az oldal. A socketeket bárki beillesztheti a tárgyaiba, nem kell hozzá ékszerésznek lenni. A socketek az itemből véglegesítés után is kivehetők de csak egyszerre mind és ekkor meg is semmisülnek. Tehát nem vagy arra kárhoztatva, hogyha besocketelsz egy kombinációt akkor örökre azt hordd, de a csere fájdalmas lesz.

Tradeskillek: a jelenlegi skillek 375. szintig lesznek fejleszthetők (plusz faji bónusz) és megjelenik a jewelcrafting skill, amivel socketekbe való ékköveket is lehet csinálni, valamint trinketeket, gyűrűket, sámán-totemszerű működésű idolokat. Igazán mókásnak hangzik. A jewelery kezdetben jól fejleszthető az eddig ismert alacsonyszintű gemekkel, mint shadowgem, citrine, malachite és társai. Akit ez a dolog érdekel, keressen rá a neten és tárazzon be amíg még olcsók a matok. Érdekes újítások lesznek pl tailoringon ahol lehet majd ún. rúnaszálakat szőni, amik ruhába helyezve enchantként működnek. Lesz az alchemynek pár különféle specializációs ága, lesz pl potionmaker ami időnként 1 helyett 2-t csinál egy potira való alapanyagból... Egyes mobok hulláiból lehet majd bányászni illetve növényt szedni, hasonlóan ahhoz ahogy most a skinning működik. Jewelcrafting infok magyarul és egy guide.

Új insták: rengeteg szintlépési célzattal készült 5 fős kis instance kerül be majd a játékba, ezek 1-2 óra alatt bejárhatók lesznek. Minden instának lesz heroic mode-ja, ami 70. szintűre erősíti az instákat, hogy még a jól felszerelt 70eseknek is kihívást jelentsen. Így nem fognak elavulni a szintlépésre használt 60-65ös insták sem, ahogy jelenleg pl Maraudon vagy ST elavul nagyon nagy sebességgel.

25 fős raidek: a BC raidjei 25 főre lesznek tervezve (de lesz tudtommal 10 fős raidinsta is), nem lesz több 40 fős őrület. A raidek az ígéret szerint több részletben is bejárhatók lesznek, gondoltak a magunkfajta 2-5 órát raidelni tudó játékosokra is. A régi 40 fősek beleértve Naxxot is szinte egycsapásra ki fognak ürülni és nem lesz értelme odajárni. Ezt nem én mondom, hanem Blizzardos munkatársak is megerősítették az ilyen irányú találgatásokat.

T4-es set: Heroic módban lenyomva az 5fősöket a bossokból fixen esik majd epic token (badge of justice vagy ilyesmi a neve), amikből kellő számút leadva hozzájuthatsz a T4-es seted darabjaihoz. A party minden tagjának fixen esik a token, nincs szükség tehát rollra vagy DKPzásra ezen itemek tekintetében. A T4es egy 70. szintű 5 darabos epic set. Jelenleg setbonuszok nem tartoznak hozzá, hatásában nagyjából megfelel a T3as seteknek. Minden T4es set több darabján is van 2-3 socket, socketbónusszal. Socketelve valszeg minden T4es set jobb lesz a T3asnál valamennyivel egyesével nézve. Ez a T4es set valószínűleg egy afféle bemelegítő, szintrehozó set, funkciójában kicsit hasonló talán a mostani T0-hoz. Jó hír a hibrid osztályoknak, hogy 2-3 féle set közül is választhatnak majd. Pl druidnak lesz feral set és healer set, meg talán balance is. Warriornak lesz DPS és tank szet. Akár mind2 vagy mind3 setet össze lehet majd szedni!
Sajnos ennek a rendszernek viszont az a hátránya, hogy főleg a hibridek véget nem érő instafarmolásnak néznek elébe... Bár ha végiggondoljuk, kb 20 új insta vagy instaszárny közt választhatnak ha epicért grindelnek. Talán így már nem olyan szörnyű. Itt egy régebbi cikkem a várható BC instákról.

Változó itemizáció, rating rendszer: Egyébiránt az itemizáció elég drasztikus, sok zöld tárgy is jobb már 62. szint körül is mint a mostani gyengébb epicek. A kékek 65. szint körül már simán kenterbeverik a T2es seteket.
Stamina: szinte minden itemen jelentősen nőtt a stamina mennyisége illetve több tárgyon lesz. Minden kaszt a mostani 60. szintű HPjához hozzászámolhat 3-5K maxhp-t szinte bármilyen gearben is lesz.
Rating rendszer: rengeteg dolog ami most %-osan van a tárgyakon (crit, dodge, to-hit, block, parry) rating rendszerbe megy át. Sőt rating alapú lett a weaponskill és a defense bónusz is. 14 spell crit rating 60. szinten 1% critet ér, 70. szinten viszont már 22 rating kell 1% spell crithez. Ezzel akarják elérni hogy a mostani tárgyakat le KELLJEN cserélni illetve hogy ne menjenek el a karakterek crit esélyei a csillagos égbe. Alapvetően a filozófia afelé mutat, hogy kevesebb critje, magasabb maxhpja legyen az embereknek, ezzel kívánják valamilyen szinten kiegyensúlyozni a mostani gyors, crit orientált pvp világot. Lesz egy úgynevezett resilience rating a pvp tárgyakon, ami az ellenfél crit esélyét csökkenti, valamint a bekövetkezett critek sebzését tompítja. A pontos rating értékek itt láthatók. Dögöljek meg ha értem, miért ilyen hülye és nem egységes számokkal dolgoznak, de egyelőre ez van.

Addongyilkolás: A Blizzard megelégelte, hogy a játékosok felteszik a decursive-ot és 1 gombot nyomogatva cleanselik a teljes raidet. Meg az sem tetszett nekik, hogy a healereknek túl sok segítséget adnak egyes addonok (hmm no comment...) így a jövőben nem lesz lehetséges "döntéshozó" addonok írása. Ez kb annyit jelent, hogy nem lehetséges olyan addont vagy makrót írni ami egy kattintással célpontot és spellt is választ. Nem tudsz majd makróból rankot meghatátozni a spellhez, mindig a célpontra használható legmagasabb rank fog kisülni. Nagy esély van rá, hogy az emergency monitornak is búcsút kell mondani. Mielőtt mindenki tökönszúrná magát, majd olvassátok el a healerekkel kapcsolatos új mechanizmusokat is kicsit lentebb. Valamint gondoljatok bele, hogy nyilván olyan raideket fognak csinálni ezek után ahol nem kell 20 secenként a teljes raidet cleanselni. Mindemellett a most EnemyCastbar és hasonló nevek alatt futó addonok, amik az ellenfél által kasztolt spelleket mutatják kasztidővel együtt, alapfunkciója lesz a játéknak.

Downranking nerf: hogy a healerek még tovább halálhörögjenek, a downranking le lesz butítva: a spell szintje és a te szinted alapján a healing done csak egy része adódik majd a spellekhez. Nem lesz többé szinte 0 manaköltségen történő hatékony gyógyítás, ha igen jó geared van. Ez valószínűleg a mostani instákban itt-ott megölné a healt, az új BC instákban viszont nem fog valószínűleg gondot okozni. A hivatalos post képlettel itt. A nerf természetesen a damage spellekre is vonatkozik, de ott nincs különösebb jelentősége.

Új heal mechanizmusok: BC-től egy célponton healerenként egy heal over time effekt lehet, így pl a MT gyógyítása simán kinézhet úgy, hogy mondjuk 4 priest meg 4 druid tesz rá fejenként 1 HoT-ot és szevasz. Lesz a priesteknek olyan heal ami a kiválasztott partytagra és a körülötte álló emberekre hat, lesz olyan ami csak akkor healeli a célponttal szomszédos embereket amikor azok sérülnek. Lesz binding heal, ami egyszerre gyógyítja a célpontot és a papot (állítólag ez nem annyira hasznos). A priesteknek lesz AOE dispel magicje. Ezekkel együtt már talán nem olyan szörnyű a helyzet. Ismétlem, elég nyilvánvalónak tűnik, hogy az instákat ezekután ennek megfelelően alakítják, vonatkoztassatok el az olyasmitől, hogy "jaaaj, decursive nélkül hogy lehet megcsinálni Lucifront vagy Chromaggust" - nem lesznek ilyen cleansebot csaták, a meglevő raid insták jelentősége meg elvileg 0 lesz. Nem csodálkoznék, ha a 25 fősökben megnőne a jelenlegihez képest a csoportok jelentősége, 5 db 5 fős csoport külön egységként tevékenykedne. Ha 5 meghatározott emberért felelős egy healer, az azért addon nélkül is könnyebb, nem?

Statbonusz változások: úgy néz ki a critgyilkolászósdi során a warriorok, hunterek crit esélye is erősen csökkentve lesz, több agi ad majd 1 critet. Cserébe viszont úgy tudom a hunterek AP-je jelentősen nő agiból és a meglevő fegyvereik sebzése szintén. Összességében a huntardok raid sebzése nem fog jelentősen változni. A warriorokat még sújtja majd a rage normalizáció, ami 60. szint felett azt jelenti, hogy kevesebb raget kapnak majd 1 pontnyi sebzés után mint eddig. Őszintén szólva szerintem a DD warriorokat eléggé agyon fogják vágni ezekkel a dolgokkal, 500at sebző fegyverek ide vagy oda. Változni fog az armor által adott damage reduction képlete is (gondolom kevesebbet fog adni ugyanannyi armor), elvileg viszont 75% marad az armor mitigation cap. Ez eleinte az 5 fős instákban a feral druid tankoknak relatív előnyt adhat.

Threat management: fontos és nehezen összeálló megfigyelés még az, hogy a threat kezelés is változni fog, összességében nem is kicsit. A magek az eddigi 30% passzív threat csökkentés helyett csak 10-et fognak kapni, viszont lesz invisibilityjük ami elvileg használható lesz aggro resetre (hogy ez most jó vagy nem azt hagyjuk, 8 sec megszakítható castként nem sok értelmét látom), a lockoknak lesz aggro felezőjük 5 perc CDvel és shard költséggel. A warriorok a prot ág mélyén új aggrogeneráló skillt kapnak, a devastate-et. Emellett a szintén magasszintű focused rage jelentősen csökkenti a tankolós skillek rage költségét, amit a rage normalizáció következtében előálló "rage nerf" ellensúlyozásának is tekinthetünk, illetve ez jelentősen növeli a prot warriorok threat generálási képességét. A huntardok raid szerepét növelve kapnak egy trainelhető spellt, a misdirectiont ami a következő 3 támadásuk aggroját a kiválasztott karakterre irányítja át. Nem kell ecsetelni, ez mennyire hasznos már csak pullkor is (rá lehet húzni a tankra a bosst simán) és a harc során alkalmazva is jelentősen segíti a tankolást. Mindent összevetve nekem úgy tűnik, hogy a nem prot talenttel tankoló warriorok tankolási képessége a rage normalizáció miatt kicsit csökkenni fog, protos tankhoz képest pedig a devastate miatt különösen. Egy protos tank és vele együttműködő hunterek viszont gigászi aggrot tudnak majd előállítani, ezért pl a mage threat nerf sem igazán jelentős.

Új fajok, kaszt kombók: lesz 2 új faj, a hordának a szép (nyálas) blood elfek és allisoknak a draeneik (szarvas démonszerűségek). A blood elfek lehetnek majd paladinok, így a horda is kap palákat - végre nekünk is lesznek tápos PvE buffjaink. A démonkákkal az alliance viszont megkapja a sámánokat, akik majd megmutatják a hordának, mennyire szemét is ez az osztály pvpben. A hordás paladinok tovább könnyítik a raid szintű threat managementet a tápos blessing of salvationnel (-30% threat!). Érdekesség, hogy a blood elf lesz az egyetlen faj ami nem lehet warrior. A draeneik +1% to-hit aurát adnak a partyjuknak és tudnak magukra időnként egy heal over time effektet rakni. A bloodelfek pedig manát tudnak szívni illetve aoe silencet nyomni... Megintcsak no comment...

Hibrid kasztok rendbetétele, sőt elkényeztetése: Úgy néz ki sok olyan változás lesz ami a hibrid oszályoknak fog kedvezni, kezdve a T4es setekkel, amit specnek megfelelően választhatsz meg. Emellett a sámánok DPSe meg lesz növelve, a manahatékonyságuk szintén. Mindemellett pl az earthshockról és a rockbiterről lekerül az extra threat, ami által végre (?) használhatóak lesznek DPSelésre. A shadow priest a sebzésének 5%-át tudja majd manaként a partyjának adni, manahatékonysága neki is megnő, threatjével nem tudom mi lesz de már csak a mana miatt is úgy néz ki kell majd 1-2 shadowpriest a raidekbe. A druidok megintcsak sírnak, de elvileg nekik sem lesz olyan rossz, kapnak repülő formát és egy új ent formát is, valamint elvileg új tankoló képességeik is lesznek threat generálásra. Megnő a paladinok tankolási alkalmassága is majd elvileg, de értelemszerűen ehhez az osztályhoz nagyon nem értek. Mindenesetre még tankolós T4esük is lesz az biztos :)

Repülő hátasok: 70. szinten megszerezhető lesz kb 5K arany alapáron a repülő hátas + a hozzá való skill. Ez csak outlandson (az új területeken) fog működni és lesznek csak így megközelíthető helyek.

Szintlépések ideje: eredetileg úgy hallottam hogy a 60-70es fejlődési idő hasonló lesz az 50-60-hoz ami ugye igen kevés egy profi játékosnak. A legutóbbi hivatalos álláspont szerint a 60-70 inkább az 1-60-hoz fog hasonlítani időben, szerencsére viszont kevésbé lesz unalmas: elvileg hatalmas mennyiségű quest lesz az új területeken, így jóformán grind nélkül, csak questekkel meg lehet lépni a szintet és továbbhaladni. Emellett sok változatos 5 fős insta jelent alternatívát és felszerelkezési lehetőséget.

Új LFG mechanizmus fog bekerülni a játékba. Az LFG csatorna elvileg megszűnik, helyett egy értelmes felületen állíthatjuk be, milyen instába/BG-re szeretnénk menni, vagy milyen embert keresünk és mihez egy már létező csapatba. Erről van kis bemutató is a hivatalos siteon.

Mit csináljak BC-ig? Kinek készül a BC? Tekintve hogy még a T3 is (többé kevésbé) elavul 70. szintre, gondolhatja azt az ember, hogy nincs értelme raidelni BC-ig. Ez nem igaz, biztos lehet benne mindenki, hogy a 25 fős raidekhez (sőt már az 5 fős heroic mode instákhoz is) igazán durva játéktapasztalat és együttműködési képesség kell, ennek fejlődését kár lenne veszni hagyni a jelenlegi raidek beszüntetésével. Ráadásul a most szerzett itemek a szintlépést nagyban meg fogják könnyíteni. Magyarán raidelni így is érdemes. Reput gyűjteni viszont nem, a mostani frakciók és frakciójutalmak értelemszerűen el fognak avulni a BCben, legalábbis nem tudok róla hogy pl a CC vagy AD új cuccokat adna a későbbiekben. Pénzt farmolgatni sem érdemes, csak 67. szintig (ameddig a beta szervereken jelenleg lehetséges) fellépkedve 1K arany jön össze az embereknek állítólag. Magyarán a pénz ott sokkal jobban jön majd. Emlékezz, 40. szint körül is volt egy látványos ugrás a mobokból eső értékekben, ez ismét így lesz.
Amit viszont érdemes csinálni: szerintem még 2006ban szedd le a lehető legtöbb addonodat, a healerek gyakorlatilag minden heal segítő addont tüntessenek el, nem árt megszokni. Könnyen lehet hogy egyes alapvető addonok sem fognak működni BCben, beleértve akár az egyesített inventoryt és ilyesmiket. Az ilyen dolgokat ugyanis kvázi teljesen újra kell írni majd és nem biztos, hogy a szerzőjük ezt meg fogja tenni. Biztosan nem fognak működni az olyan makrók amik valamilyen feltétel esetén mást kasztolank, pl egy makró ami clearcast esetén fireballt nyom, amúgy meg scorchot... Ezeket fixen el lehet felejteni. Várjuk a BC-t, mert nekünk készül, nem a kockáknak akik 40 összeszokott fővel heti 5x6 órát tudnak raidelni és ha nem raidelnek akkor matokat farmolnak raidhez. Rövidebb, kisebb létszámú, pörgősebb, szegmentáltabb insták lesznek. Kevesebb automatizáltság lesz de nem is lesz szükség rá annyira mint eddig. Nagyobb hangsúly lesz a csapatmunkára és raidben a felelősségi körök felosztására fektetve. A hibrid osztályok nagyrésze jól jár, a horde-alliance PvE erőviszony kiegyensúlyozottabb lesz.
A BC úgy lesz felépítve hogy egy új játékos és/vagy MC/BWL/stb-be eljutni nem képes játékos is felmehessen 70ig és felszerelkezhessen olyan szinten amivel majd a BC 25 fős raidjeit elkezdheti. Persze az újoncoknak nehezebb lesz, de ez egy MMORPG, tessék csapatban menni ha soloban nem megy. Ezért lesznek meglepően erősek a BC tárgyak már az első 60 feletti szinteken is, ezért sem lesz alapban elzárva az Outland: azonnal át lehet majd menni és kalandozni.

1.3-as patch még decemberben ki fog jönni, de nem 1.3 lesz a neve elvileg - mindegy is. Ez tartalmazni fogja az új talentfákat a 41 pontos képességekkel együtt, valamint a 60 alatt esetlegesen bekerülő új spelleket, az új honor rendszert és ki tudja még mit.

Az itt leírtak a JELENLEGI (2006-11-08) állapotot tükrözik és nyilvánvalóan változás alanyai. Mindemellett sok dolog az én szubjektív véleményem a rengeteg általam olvasott BC információból leszűrve. Mások mást láthatnak ki egyes dolgokból :)